השר דיכטר: "בריונים מסכנים אותנו בגרירה לחקיקה קיצונית או למחאה אלימה"

שר החקלאות, אבי דיכטר פרסם פוסט חריף בו הוא יוצא נגד גורמים משני צדי המפה הפוליטית והאזרחית וכינה אותם "בריונים": "השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד 'הבריונים' מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/07/23 08:40 י באב התשפג

השר דיכטר: "בריונים מסכנים אותנו בגרירה לחקיקה קיצונית או למחאה אלימה"
אבי דיכטר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ביקורת מבית: שבוע דרמטי עבר על מדינת ישראל עם חקיקת ביטול עילת הסבירות והתעצמות המחאות נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ. בתוך כך, שר החקלאות, אבי דיכטר פרסם הבוקר (ו') פוסט בעמוד הפייסבוק שלו תחת הכותרת "תנו לשכל שבלב לנצח", בו הוא מתייחס להתנהלותם של כמה משרי הממשלה ושל פעילי המחאה נגד הרפורמה ומכנה אותם "בריונים".

"ישנם 'בריונים' המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה"

"יום לאחר תשעה באב, כמה מילים אישיות ממני אליכם", פתח דיכטר את הפוסט, "בניגוד לקולות כאלה ואחרים, אני לא מתעלם מהשבר הקשה שעובר עלינו. הריב חוצה בינינו, המחלוקת משסעת. כל צד מאשים את הצד השני, בדיוק כמו אז, בימים שלפני חורבן הבית השני".

ההפגנה בקפלן, הערב

ההפגנה בקפלן, הערב צילום: Chaim Goldberg/Flash90

עוד הוסיף וכתב כי "ברור לחלוטין ש'הבריונים' השורפים את אסמי המזון, ושאותם צריך לרסן בכל דרך - עובדים ופועלים עם כללים משלהם ולא לטובת העם והמדינה. 'בריונים' אינם חייבים להיות עם כח המונים, הם משתמשים בהמון כח: כח פיזי, כח פיננסי, כח כלכלי וכח עסקי. כן, הם גם מפעילים מוקדי כח אנושיים שסרים למרותם, מבלי באמת להבין זאת.זה האתגר הבא שלנו והוא מתחיל היום, ממש יום לאחר שציינו את תשעה באב, יותר מאשר בימים רגילים".

"השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד 'הבריונים' מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ"

כאמור, דיכטר יצא נגד כמה משרי הממשלה ונגד פעילי המחאה נגד הרפורמה וכינה אותם "בריונים". "בדיוק כמו ביום הכיפורים של שנת 1973, 'בריונים' של קונספציה, סיכנו מאוד את המדינה מבחינה ביטחונית וצבאית. כך היום, ישנם 'בריונים' המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה".

חברי הקואליציה חוגגים בתום ההצבעה

חברי הקואליציה חוגגים בתום ההצבעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו, אמר כי "לא חשבתי אז ב-73, שחורבן בית שלישי מתרגש עלינו. אולי היותי צעיר מידי, או תמים מדי כלוחם בסיירת מטכ"ל, שגרמו לי כבר אז להיות אופטימי. לא חשתי אז ואיני רואה היום, חורבן בית חלילה. אני כן רואה לנגד עיניי, את האתגר שביכולתנו להתמודד עימו ולנצח. השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד 'הבריונים' מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ. נעשה זאת עם הרבה שכל ועם המון לב, ובעיקר עם יותר שכל בלב - ביחד ננצח".