הרצוג במסר לנתניהו: "מצפה לראות את מילות ההרגעה הופכות למעשים"

ערב ט' באב, נשיא המדינה מתייחס לקרע בעם סביב הרפורמה המשפטית וכותב: "גם אני נמצא בסערת רגשות. גם אני כואב וגם אני כועס". הרצוג מטיל את האחריות למצב על הממשלה ואומר: "אחריות רבה יותר תהיה תמיד אצל מי שהכוח ומושכות השלטון בידיו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/07/23 17:09 ח באב התשפג

הרצוג במסר לנתניהו: "מצפה לראות את מילות ההרגעה הופכות למעשים"
הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

לקראת ט' באב, מתייחס הנשיא הרצוג למתיחות ולקרע הפנימי בישראל. בדברים שפרסם ברשתות החברתיות, מצביע הנשיא על הממשלה כאחראית העיקרית למציאת פתרון למשבר ומדגיש: "אנחנו בערב תשעה באב וקול משק כנפי ההיסטוריה זועק: זה הזמן לאיפוק, זה הזמן לאחריות".

"אנחנו בעיצומם של ימים קשים ביותר. אני רואה את התמונות ושומע את הקולות ברחובות, בכנסת וברשתות החברתיות. אני רואה ישראליות וישראלים רבים, אכפתיים כל כך, מחויבים כל כך, ששרויים בכאב עצום, תסכול, וחרדה עמוקה ואמיתית, ממה שקורה וממה שעוד יקרה" כותב הרצוג ונותן גם מבט אישי על המצב: "גם אני קם בבוקר בימים האלה עם תסכול עמוק ובהרגשה קשה של משבר. גם אני נמצא בסערת רגשות. גם אני כואב וגם אני כועס".

האחריות העיקרית - על הממשלה

הרצוג מטיל את רוב האחריות למצב על הממשלה וכותב כי האחריות נמצאת אצל מי שאוחז בהגה השלטון: "כך עובדת דמוקרטיה. אני מצפה לראות בקרוב מאד את מילות ההרגעה הופכות למעשים, ואת מסרי הושטת היד משתקפים בתוכנית עבודה ממשית ומחייבת".

גלנט ולוין נאבקים על לבו של נתניהו

ראשי הקואליציה, האחריות עליהם בעיקר. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

הרצוג כותב כי הנסיונות להגיע לפשרה לא הסתיימו: "אני נחוש מתמיד ולא מוכן לוותר ולאבד תקווה. גם אם יהיה הסיכוי הקטן ביותר, צוותי ואני נמשיך ונפעל בכל דרך אפשרית להנמיך חומות ולבנות גשרים" הוא כותב ומוסיף: "אני פונה לכולם, גם בשיא הכאב, אנחנו מוכרחים לשמור על גבולות המחלוקת ולהימנע מאלימות ומצעדים בלתי הפיכים".

"אני חרד לביטחון ישראל שנפגע מעצם האיומים באי-התנדבות"

הרצוג פונה למילואימניקים וכותב: "אני קורא לאחינו ואחיותינו המילואימניקים והמתנדבים מכל יחידות צה"ל – פטריוטים בכל ליבם, אוהבי העם והמדינה, ואומר: אני אוהב אתכם אהבת נפש, ומעריץ את המסירות, ההקרבה, והדאגה העמוקה והכואבת שלכם. אתם באמת הטובים שבטובים. אבל בה בעת אני חרד לביטחון ישראל שנפגע מעצם האיומים באי-התנדבות או התייצבות לשירות, ועל אחת כמה וכמה ממימושם. אנא מכם, שקלו שוב ושוב כל מהלך".