המסר של הרצוג: "שבו, תנסו לפתור את זה"

הנשיא הרצוג דיבר בכנס בניו יורק ושיתף כי בכירי הממשל האמריקאי חוששים שהחקיקה לא תסתיים בצמצום עילת הסבירות. האם מתקיימות שיחות בין הצדדים? הרצוג: "גם עכשיו יש מאמצים למצוא פתרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/23 07:54 ג באב התשפג

המסר של הרצוג: "שבו, תנסו לפתור את זה"
הרצוג, מסר לנתניהו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שעות לאחר נאומו של ראש הממשלה נתניהו, השתתף הנשיא הרצוג בכנס של הפדרציות היהודיות בניו יורק. בראיון שנערך עימו, התייחס הרצוג בעקיפין לדברים שאמר נתניהו: "גם עכשיו יש מאמצים למצוא פתרון, ואני מקווה שהמנהיגים יהיו פתוחים לכך. המסר שלי למערכת הפוליטית - שבו, תנסו לפתור את זה".

1162327

הרצוג ניצל את הריאיון ושיתף מסרים שעברו אליו ממשל ביידן במהלך ביקורו המדיני בארצות הברית. הרצוג אמר כי בממשל חוששים ממצב בו העברת חוק צמצום עילת הסבירות הוא רק חלק אחד מחקיקה רחבה יותר שתעבור בכנסת בידי הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו |

ראש הממשלה נתניהו | צילום: Alex Kolomoisky/POOL

"תיקון עילת הסבירות רק יחזק את הדמוקרטיה"

אמש (ה') נשא נתניהו הצהרה בה אמר כי "תיקון עילת הסבירות רק יחזק את הדמוקרטיה ובוודאי לא יסכן אותה. מה שיסכן את  הדמוקרטיה והבטחון זה הסרבנות. כשגורמים בצבא מנסים להכתיב את המדיניות זה דבר פסול ואם הם יצליחו זה קץ הדמוקרטיה". בסיום דבריו אמר: "גם ברגעים אלה נעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות. אם לא יצליחו, דלתה של הקואליציה תישאר פתוחה".