נתניהו: "עד לאחרונה באופוזיציה תמכו בשינוי עילת הסבירות"

ראש הממשלה נשא הצהרה על רקע חקיקת חוק צמצום עילת הסבירות, בה יצא נגד הסרבנות והבהיר כי ימשיך לחתור להסכמות עם האופוזיציה על המשך החקיקה המשפטית: " אנחנו לא מוותרים על הסיכוי להשיג הסכמה רחבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/23 20:46 ו באב התשפג

נתניהו: "עד לאחרונה באופוזיציה תמכו בשינוי עילת הסבירות"
ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה נתניהו נשא הערב (ב') הצהרה לציבור בעקבות אישור חוק צמצום עילת הסבירות: "מימוש רצון הבוחר הוא בשום פנים ואופן לא 'קץ הדמוקרטיה' - הוא מהות הדמוקרטיה. בגלל חשיבות הנושא, הקואליציה פעלה בכל דרך להגיע להסכמות עם האופוזיציה. זה ממש לא מובן מאליו".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני אומר בצער: שום הצעת פשרה שלנו לא התקבלה. אף לא אחת. אפילו היום במליאה, בעיצומה של ההצבעה, עד הרגע האחרון - ניסינו להגיע להסכמות, אבל הצד השני התמיד בסירובו. ואני מזכיר לכם שעד לאחרונה, בכירים באופוזיציה תמכו בשינוי עילת הסבירות. אחרים אפילו הסכימו לבטל אותה לחלוטין". 

"אנחנו נמשיך לחתור להידברות ולהשגת הסכמות"

עוד אמר: "אבל גם אם לא מסכימים לתיקון המידתי שהובא, זה בטח לא מצדיק את שיבוש חייהם וגרימת סבל למיליוני אזרחים שלא מצליחים להגיע לעבודה או לבתי חולים או לשדה התעופה, בגלל חסימות כבישים, עיכוב אמבולנסים, הצתות, חסימת נתב"ג". לדבריו: "למרות הכל חבריי, אנחנו נמשיך לחתור להידברות ולהשגת הסכמות. אנחנו לא מוותרים על הסיכוי להשיג הסכמה רחבה - ואני אומר לכם שזה אפשרי".
 
נתניהו הודיע כי כבר בימים הקרובים, הקואליציה תפנה לאופוזיציה במטרה לקיים שיח. לטענתו הוא מוכן לדון על הכל, ולנסות "ולהגיע להסכם כולל על הכל ואם צריך אנחנו נוסיף עוד זמן, עד סוף נובמבר. זה די והותר זמן להגיע להסכם על הכל". 

ראש הממשלה התייחס לסרבנות: "צה"ל חייב להישאר מחוץ לכל מחלוקת פוליטית. אני קורא לכם, אחינו ואחיותינו משרתי המילואים - השאירו את השירות בצה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי".  נתניהו פנה בדברים ללפיד: "בואו נגיע להסכמות. זאת הקריאה שלי אליכם, ואני מושיט את ידי לקריאה לשלום ולכבוד הדדי בתוכנו"