המהלך של אלקין שיהפוך את המינוי של יריב לוין ללא חוקי

בשבת האחרונה אושפז ראש הממשלה נתניהו בבית החולים ושר המשפטים יריב לוין מונה כממלא מקום ראש הממשלה - אבל מהלך שמוביל אלקין יבטל את המינוי של לוין

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/07/23 16:31 ז באב התשפג

המהלך של אלקין שיהפוך את המינוי של יריב לוין ללא חוקי
לוין עם אלקין, צילום: פלאש 90

פארסה בממשלה: במוצאי שבת האחרון הובהל ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית החולים שם הושתל לו קוצב לב, בשעות בהם נתניהו היה בטיפול הרפואי אישרה הממשלה למנות את שר המשפטים יריב לוין לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה, מבלי לקבל בנוסף אישור של שני שליש מחברי ועדת הכנסת להוצאת ראש הממשלה לנבצרות. 

הסיבה שלא ניתן אישור של וועדת הכנסת בזמן אמת היא השעה המאוחרת בצאת השבת שבה התבצע ההליך הרפואי. בעקבות כך, היום (ג') התכנסה ועדת הכנסת לאשר את נבצרות נתניהו ומינוי לוין בדיעבד, אבל לחבר הכנסת זאב אלקין היו תוכניות אחרות. 

ההודעה של אלקין שדחתה את ההצבעה

אלקין הודיע בדיון כי חברי האופוזיציה יתנגדו בהצבעה על אישור הנבצרות, מה שיהפוך בדיעבד את המינוי של לוין לממלא מקום ראש הממשלה לבניגוד לחוק. יועמ"שית הכנסת שגית אפק אמרה בדיון כי מכיוון שלוין לא קיבל שום החלטה כשכיהן כמממלא מקום רה"מ אין משמעות להצבעה נגד של חברי האופוזיציה. בעקבות הודעת אלקין, בקואליציה החליטו ברגע האחרון לדחות את ההצבעה ליום ראשון. 

נתניהו בסרטון מבית החולים

נתניהו בסרטון מבית החולים צילום: צילום מסך

ההצבעה נגד עשויה לסייע לעתירה שהוגשה נגד חוק הנבצרות של הליכוד ותגיע בקרוב לדיון בבג"ץ, זאת ברקע הודעת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה נגד החוק בה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות מכוננת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט.