הוסתר מהציבור? דיווח: נתניהו נפל בביתו ונחבל - היה בסכנת חיים

לאחר שאושפז בשנית בבית החולים, הודיע נתניהו כי הושתל בליבו קוצב לב וכי הוא מרגיש טוב. לפי דיווח ב"חדשות 13" לא מכשיר הניטור צפצף, אלא נתניהו בעצמו הפעיל אותו וכי נשקפה סכנה לחייו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/07/23 21:04 ה באב התשפג

הוסתר מהציבור? דיווח: נתניהו נפל בביתו ונחבל - היה בסכנת חיים
נתניהו, מחר משתחרר מבית החולים, צילום: Revkin Fenton/Flash90

בשבוע האחרון נושא בריאותו של ראש הממשלה עלה לכותרות, זאת לאחר שאושפז פעמיים בסוף השבוע שעבר ובסוף השבוע האחרון כשגם הלילה (א') יישאר נתניהו בהשגחה בבית החולים. בסרטון שפרסם אמש, אמר נתניהו כי הגיע לבית החולים על מנת להשתיל קוצב לב, זאת לאחר שמכשיר הניטור התת עורי צפצף, נתניהו הדגיש בכל הזדמנות כי הוא חש בטוב. לפי דיווח של העיתונאי הילה אלרועי ב"חדשות 13", המצב היה שונה בתכלית.

סבל במשך 12 שניות מהפרעת קצב והיה בסכנת חיים

לפי הדיווח, נתניהו הוא זה שהפעיל את מכשיר הניטור, זאת לאחר שחש ברע בביתו. לפי הדיווח, נתניהו סבל במשך 12 שניות מהפרעת קצב ואף היה בסכנת חיים, זאת לפי רופאיו, דבר שגרם לכך שהוא הובהל במהירות לבית החולים.

עוד חשב אלרועי, כי גם בשבוע שעבר, הדיווחים שיצאו מלכתו לא היו מדוייקים וכי נתניהו התעלף בביתו בקיסריה, נפל ונחבל בראשו. בנוסף, הוא סובל מהפרעת הולכה חשמלית בליבו, שנקראת (RBBB (Right bundle branch block. מדובר בהפרעה שניתן אמנם לחיות איתה,  אך אם היא מלווה בתסמינים כמו סחרחורות והתעלפויות, כך כאמור, לפי הדיווח ב"חדשות 13".

נתניהו בבית המשפט

נתניהו, מחר ישוחרר מבית החולים צילום: Moti Milrod/POOL

המידע הרשמי שפורסם

נדגיש כי המידע הרשמי שיצא מלשכתו של נתניהו ומרופאיו טען כי מדובר בהפרעת קצב זמנית בלבד. פרופ' רועי בינרט מנהל המכון להפרעות קצב בשיבא ופרופ' איל נוף מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית בשיבא עדכנו  הבוקר (א') במצבו ומסרו כי נתניהו יישאר להשגחה במחלקה הקרדיולוגית.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למרכז הרפואי שיבא אתמול בשעות הלילה. מכיוון שזיהו בצנטר התת עורי שהשתלנו בגופו שבוע קודם לכן, הפרעת קצב זמנית שארעה במהלך מוצאי שבת - זו הסיבה שהזמנו את ראש הממשלה בדחיפות לבית החולים כדי לעבור הליך של קוצב לב. ההשתלה עברה בצורה חלקה ללא כל סיבוכים, הוא לא נמצא במצב מסכן חיים, הוא מרגיש מצוין וחוזר לשגרתו", מסרו הרופאים.