עמית סגל מיואש: "זו פירומניה"

לאחר ההחלטה של היועמ"שית בנוגע לחוק הנבצרות, הפרשן הפוליטי תוקף וכותב: "תודה מקרב לב ליועמשית שמתייצבת עם מיכל בנזין כדי לכבות איתו את השריפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/23 15:51 ז באב התשפג

עמית סגל מיואש: "זו פירומניה"
עמית סגל., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת לאחר פרסום ההחלטה של היועמש"ית בהרב מיארה לפיה היא מתנגדת לחוק הנבצרות וכי לא תגן עליו בבג"ץ בעתירה שהוגשה. הפרשן הפוליטי עמית סגל סבור כי מדובר בעוד החלטה מתסיסה שרק מלעיטה את התסיסה בציבור וכותב על החלטתה: "זו פירומניה".

"זה לא ייעוץ, זה פירומניה"

בציוץ בטוויטר כותב סגל: "אחרי סיעת יהדות התורה בבוקר, תודה מקרב לב ליועמ"שית שמתייצבת עם מיכל בנזין כדי לכבות איתו את השריפה. להציע לבטל תיקון לחוק יסוד, על תשתית רעועה שנבנתה על גבי תשתית רעועה" הוא כותב, "וכל זה כדי לסלק את נתניהו מהמגעים לפשרה זה לא ייעוץ, זו פירומניה".

היועמ"שית, "לא נירתע"

היועמ"שית, "לא נירתע" צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חוות הדעת של היועמ"שית: לבטל את חוק הנבצרות

כאמור, לקראת הדיון בבג"ץ הגישה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה חוות דעת חריפה נגד החוק בה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות מכוננת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט.

היועמ"שית כתבה בחוות הדעת כי, "בשלב דיוני זה יש מקום למתן צו על תנאי, שיורה לכנסת ולראש הממשלה לבוא וליתן טעם מדוע לא יבוטל תיקון מספר 12 לחוק היסוד, בשל שימוש לרעה בסמכות המכוננת; ובסופו של יום יש להורות על הפיכת הצו על תנאי לצו מוחלט".