חוק יסוד לימוד תורה ביהדות התורה מתגוננים: תזמון מקרי

הצעת חוק חדשה של ח"כים חרדים מעוררת סערה, אבל ביהדות התורה לא מתקפלים - ודורשים פתרון לבני הישיבות שלא מעוניינים להתגייס | בכיר בדגל התורה ל- "חדשות כיפה" מודה: "פרסום החוק כרגע - תקלה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/07/23 13:01 ז באב התשפג

ביהדות התורה מתגוננים: תזמון מקרי
מאיר פרוש עם גולדקנופף, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

הצעת החוק החדשה מטעם יהדות התורה שפורסמה היום (ג') ומטרתה להשוות את לימוד התורה לגיוס לצה"ל, מעוררת זעם בקואליציה וביקורת ציבורית רבה. מדובר בהצעת חוק פרטית, שהונחה על שולחן הממשלה בשל העיכובים במימוש ההסכמים הקואליציונים עם יהדות התורה.

חברי כנסת רבים מהאופוזיציה, הקואליציה והליכוד בפרט  הביעו את ביקורתם על ההצעה, הן בשל התוכן, והן בשל התזמון - יום בלבד לאחר שעבר חוק צמצום עילת הסבירות שעורר מתיחות פוליטית וציבורית. "הצעת חוק יסוד לימוד תורה לא עומדת על הפרק והיא לא תקודם", הובהר מטעם מפלגת הליכוד.

אברכים

אברכים צילום: Aharon Krohn/Flash90

בכיר בדגל התורה: "פרסום החוק כרגע - תקלה"

בתוך כך, בכיר בדגל התורה מסר ל- "חדשות כיפה", כי מדובר בתזמון מקרי לחלוטין: "פרסום החוק כרגע - תקלה. מדובר בחוק שהונח כבר לפני חודש למקרה ויחליטו שזה החוק הנדרש לפתרון משבר הגיוס. כל פיתרון יהיה בתיאום", טען. 

מטעם יהדות התורה הועבר המסר כי אינם מוותרים על דרישותיהם בנושא הגיוס: "כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני ימצא פתרון מוסכם על כלל סיעות הקואליציה בנושא הגיוס", נטען. "הצעת החוק הוכנה בזמנו על ידינו כחלק מהפתרון הכולל. מועד ההנחה על שולחן הכנסת הוא מקרי וכל הנושא יגובש בהסכמות בין מפלגות הקואליציה. אנו מצרים על כל מי שמנסה לתלות בהצעה מה שאין בה".

על פי "חוק יסוד לימוד תורה", מוצע לעגן  בחוק-יסוד את "החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד תורה ואת רצונה לעודד לימוד תורה חוצה מגזרים". החתומים על הצעת החוק חברי הכנסת משה רוט, ישראל אייכלר, אליהו ברוכי, משה גפני, יעקב טסלר ויצחק פינדרוס. 

"הצעת חוק יסוד לימוד תורה היא בראש ובראשונה צינית"

בארגון קולך הגיבו לחוק לימוד תורה וכתבו כי "עוד לא יבשה העט שחתמה על ביטול עילת הסבירות וכבר הוכיחו החרדים למה היא נחוצה. הצעת חוק יסוד לימוד תורה היא בראש ובראשונה צינית. ערך לימוד התורה לא מוטל בספק. הוא יסוד בזהות שלנו, נשים כגברים. זוהי התורה שבה כתוב 'האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה'? ובעת מלחמת מצווה 'יצא חתן מחופתו וכלה מחופתה'. לצערנו הים לא בולע את אויבנו. אלה משה מגולני ומרים הקמב"צית שיוצאים למערכה ובסייעתא דשמיא מנצחים אותה".