סקר מנדטים לאן נעלמו המנדטים של לפיד? סקר חדש עם נסיקה מפתיעה

בסקר מנדטים חדש של ערוץ 14, נתניהו מטפס לפסגת ופותח פער משמעותי על גנץ, שנשאר פחות או יותר באותו המקום. באופן מפתיע, יאיר לפיד צונח משמעותית

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/23 22:49 ו באב התשפג

לאן נעלמו המנדטים של לפיד? סקר חדש עם נסיקה מפתיעה
לפיד וגנץ, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

יום סוער עבר על הציבור הישראלי, שחצוי יותר מתמיד. אחרי ניסיונות כושלים להביא להסכמות בין הצדדים - חוק צמצום עילת הסבירות עבר בכנסת ברוב של 64-0, ללא תמיכת האופוזיציה. בעוד בימין רואים במהלך תיקון דמוקרטי למערכת המשפט, אלפי מפגינים מבעירים את הרחובות במחאה על מה שלטענתם מסמן את קץ הדמוקרטיה הישראלית. 

בתוך כך, סקר חדש שפורסם הערב (ב') על ידי ערוץ 14 יחד עם מכון דיירקט פולס בראשות שלמה פילבר וצוריאל שרון, בוחן האם המחלוקת הפוליטית החריפה תשפיע משמעותית על תוצאות הבחירות - לו היו מתקיימות היום.

חלוקת המנדטים

הליכוד - 31
המחנה הממלכתי - 28
יש עתיד - 14
ש''ס - 9
יהדות התורה - 7
ישראל ביתנו - 7
עוצמה יהודית - 5
הציונות הדתית - 5,
רע"מ - 5
חד"ש תע"ל - 5
מר"צ - 4

רוטמן במליאה, החל הדיון המקדים

רוטמן במליאה, תחילת הדיון בעילת הסבירות צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

הליכוד מוביל עם 31 מנדטים

על פי תוצאות הסקר, הליכוד מוביל עם 31 מנדטים. המחנה הממלכתי עם 28 מנדטים, ואחריו יש עתיד - בצניחה משמעותית מסקרים קודמים, עם 14 מנדטים בלבד, שעברו לישראל ביתנו שעומדת על 7 מנדטים - עלייה של כ- 2 מנדטים מהסקרים האחרונים. מפלגת ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7, והמפלגות הסרוגות - עוצמה יהודית והציונות הדתית, מגיעות יחד ל- 10 מנדטים. המפלגות הערביות גם הן גורפות 10 מנדטים, ומר"צ שבדומה לכל הסקרים האחרונים עוברת את אחוז החסימה - עם 4 מנדטים. 

גוש הימין עומד על 57 מנדטים בסך הכל, לעומת גוש השמאל-מרכז, שעומד על 53 מנדטים. המפלגות הערביות, כאמור, הן שובר שוויון עם 10 מנדטים. השאלה המעניינת ביותר עליה ענה הסקר, היא שאלת ההתאמה לראשות הממשלה, על אף הפער בין מספר המנדטים ל-2 המפלגות המובילות, גנץ ונתניהו בשיוויון, כאשר שניהם קיבלו בסקר 455 התאמה לתפקיד.