ההפגנות נמשכות: המשטרה החלה בפינוי החסימות בבגין

גם לאחר שחוק צמצום עילת הסבירות עבר באופן סופי, ההפגנות מול משכן הכנסת נמשכות בהשתתפות המוני בני אדם | 15 מתפרעים נעצרו בשל חסימות צירים וניסיונות לפרוץ מחסומים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/23 15:59 ו באב התשפג | עודכן בתאריך 24/07/23 16:59

ההפגנות נמשכות: המשטרה החלה בפינוי החסימות בבגין
הפגנה ליד הכנסת, הופעלה מכתזית, צילום: Jamal Awad/Flash90

חוק צמצום עילת הסבירות עבר היום (ב') בקריאה שניה ושלישית כנסת, בתום דיון סוער, וברוב של 64-0 לאור ההחלטה של חברי האופוזיציה להחרים את ההצבעה האחרונה. בתוך כך, ההפגנות נגד הממשלה ונגד חקיקת החוק שנכנס לספר החוקים של מדינת ישראל באופן רשמי - נמשכות. המשטרה מדווחת על 15 עצורים, שימוש במכת"זית והתפרעויות מול רחבת הכנסת.

בתוך כך, בדקות האחרונות המשטרה החלה בפיזור מפרי הסדר שחוסמים כעת את כביש בגין במקטע שבין מחלף קרית-משה למחלף גבעת מרדכי, בשני הכיוונים. לאחר שמפרי הסדר במקום לא נשמעו להוראות השוטרים, החל שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ובכוח סביר לפיזור המוחים ופתיחת הציר לתנועה. באזור יש עומסי תנועה, וציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות ולהימנע מלהגיע לאזור.

 עד כה נעצרו מאז שעות הבוקר 15 מפרי סדר באזור הכנסת

נציין כי המשטרה פעלה בכוחות גדולים לשמירת הסדר הציבורי במחאות במספר מוקדים באזור הכנסת, ומול מפרי סדר שחלקם מתפרעים ולא נשמעים להוראות השוטרים. עד כה נעצרו מאז שעות הבוקר 15 מפרי סדר באזור הכנסת, מרביתם על הפרת הסדר, חסימות צירים, ניסיונות לפרוץ מחסומי משטרה ואי הישמעות להוראות השוטרים. אחד העצורים נשך שוטר.

הפגנות מול הכנסת

הפגנות מול הכנסת צילום: דוברות המשטרה

המשטרה חשודה בתקיפת השרה מאי גולן במלון בירושלים

כאמור מוקדם יותר עצרה המשטרה חשודה בתקיפת השרה מאי גולן במלון בירושלים, ובשעות הבוקר נעצרו שלושה חשודים שחסמו את היציאה מביתו של שר הכלכלה ניר ברקת. שלושה שוטרים פונו משעות הבוקר ועד כה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בעקבות חבלות שנגרמו להם במהלך הפרות הסדר.

לפני כשעה בוצע שימוש במכת"זית באזור כיכר השעון בעקבות הפרת הסדר במקום, וניסיונות נקודתיים להפיל ולפרוץ את מחסומי המשטרה ללא הצלחה. במשטרה מדגישים כי, "כל ניסיון לפרוץ את מחסומי המשטרה והשוטרים ולהיכנס לשטח החסינות של הכנסת- יטופל בנחישות ובאפס סובלנות עם כל האמצעים והכוחות הנדרשים".

פינוי מפגינים מחוץ למשכן הכנסת

פינוי מפגינים מחוץ למשכן הכנסת צילום: דוברות המשטרה