ב"ציונות הדתית" מתפוצצים על בן גביר: "שיאכל סלטים, נמשיך להוביל"

תוך כדי ההצבעות במליאה, החל ניסיון אחרון דווקא של השר סמוטריץ' לפשרה על עילת הסבירות. בן גביר הוציא הודעה עוקצנית ומנכ"ל "הציונות הדתית" יצא במתקפה משלו על בן גביר: "יש גורמים קטנים שלא היו בסוד העניינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/23 14:34 ו באב התשפג

ב"ציונות הדתית" מתפוצצים על בן גביר: "שיאכל סלטים, נמשיך להוביל"
בן גביר וסמוטריץ', תוקפים זה את זה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד בכנסת כבר החלו ההצבעות על חוק עילת הסבירות, נראה היה כי המערכת הפוליטית על סף פיצוץ. דווקא כשהיה נראה שפשרה לא תושג כלל ויו"ר האופוזיציה לפיד אמר כי המשא ומתן קרס, הציע שר האוצר הצעת פשרה חדשה, ממש בדקה ה-90.

מתקפות הדדיות בין סמוטריץ' ובן גביר

מי שלא אהב את האפשרות הזו, הוא השר לביטחון לאומי בן גביר, שיחד עם שר המשפטים לוין הסתייג מכל נסיון להגיע לפשרה. בהודעה ששיגר תוך כדי ההצבעות כתב בן גביר: "לצערנו חלקים בקואליציה מנהלים משא ומתן עם עצמם ושוקלים להגיע לפשרה שתעקר את החוק. כל פשרה בהצבעות על חוק הסבירות תהיה חרפה לימין כולו".

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ', הסכמות של הרגע האחרון? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבכיר בציונות הדתית הגיב לבן גביר

ההודעה של בן גביר הרתיחה ככל הנראה את אנשי מפלגתו של סמוטריץ' ומנכ"ל המפלגה יהודה ולד פתח במתקפה על בן גביר. בציוץ בטוויטר כתב ולד: "לצערי גם ברגעים אלו שהקואליציה מאוחדת להעביר את צמצום עילת הסבירות. יש גורמים קטנים שלא היו בסוד העניינים בהובלת הרפורמה ועסוקים בתידרוכים שיקריים בעיקר כדי לקדם את עצמם. הם יאכלו סלטים, יתדרכו ויפלגו את העם, אנחנו נמשיך להוביל את תיקון מערכת המשפט באחריות" כתב כשהמסר הברור מופנה כלפי בן גביר.

מוקדם יותר שחרר בן גביר הודעה נוספת הקוראת לא להתפשר על שום סעיף בחוק צמצום עילת הסבירות: "אין לנו מנדט לבצע 'ריכוכים' בחקיקה שתכליתם למעשה אחת: לעקר אותה מתוכנה ולהפוך אותה לנטולת כל השפעה ממשית - ובוודאי שאין לנו מנדט לכל התחייבות לדחות את המשך הרפורמה אותה העניק לנו הציבור מנדט עצום להעביר" כתב בן גביר.