אם לא יושגו הסכמות: ההחלטה הדרמטית של ראשי האופוזיציה

באופוזיציה זועמים על ההצעה של לפיד לאפשר הקפאת חקיקה בתמורה להסכמות והכריעו - יחרימו את ההצבעות | הרצוג: "אנחנו במצב חירום לאומי. זה הרגע לאחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/23 11:38 ו באב התשפג

אם לא יושגו הסכמות: ההחלטה הדרמטית של ראשי האופוזיציה
ראשי האופוזיציה, קיבלו החלטה על ההצבעות, צילום: Chaim Goldberg/Flash90 Yonatan Sindel/Flash90

סוער באופוזיציה לאחר הצעתו של לפיד אתמול (א') לקואליציה לפיה הוא מוכן להקפאת החקיקה למספר חודשים בתמורה לחזרה לשיחות הידברות. במפלגת העבודה לא אוהבים את ההצעה של לפיד כשגם בסביבתו של גנץ גם אינם מרוצים מההצעה של לפיד ורוצים לראות הסכמות על עילת הסבירות ולא דחייה של כל החקיקה. בתוך כך, ראשי האופוזיציה הכריעו כי במידה ולא יגיעו להסכמות הם יחרימו את ההצבעות בכנסת.

הביקורות על לפיד באופוזיציה

יו"ר העבודה מרב מיכאלי כתבה אתמול כי "המתווה המונח על השולחן הוא פתח אדיר לשחיתות, לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולהגברת הסיכון לפגיעה בזכויות אדם ולכן אסור להסכים לו". חברת הכנסת יוליה מלינובסקי תקפה גם היא את ההצעה וכתבה: "חצי שנה, שנה וחצי של הקפאת החקיקה? תגידו השתגעתם? כל הדיבורים האלו הם זלזול באזרחים כי הרי בעוד זמן מסויים נחזור שוב לאותה סיטואציה והמצב הזה רק מגביר את חוסר היציבות והקרע החברתי".

הרצוג, מסר לנתניהו

הרצוג, ממשיך במאמציו להידברות. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרצוג: "אנחנו במצב חירום לאומי"

בתוך כך, לאחר שנפגש עם נתניהו ולפיד, הנשיא הרצוג ממשיך במאמציו להביא להידברות בין הצדדים, הנשיא כתב היום כי "אנחנו במצב חירום לאומי. זה הרגע לאחריות. אנו פועלים מסביב לשעון, בכל דרך אפשרית, כדי למצוא פתרון. קיימת תשתית אפשרית להבנות, אך יש עדיין פערים שמחייבים מהצדדים השונים לגלות אחריות".

במשרד הביטחון הודיעו היום כי בהנחיית ראש הממשלה ושר הביטחון, צה"ל יתדרך הבוקר שרים בקבינט באשר לתמונת המצב הביטחונית ומוכנות צה"ל. זאת בהמשך לתדרוך גורמי הביטחון אתמול את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ואת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.