ברקע הסערה המשפטית: אלו מועמדי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים

למרות ששר המשפטים כלל לא מתכנן לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, הלשכה תבחר בשבוע הבא את הנציג השני לוועדה. רק שניים הגישו את מועמדותם ובינהם עו"ד יצחק נטוביץ המזוהה עם הימין

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/07/23 12:03 ו באב התשפג

ברקע הסערה המשפטית: אלו מועמדי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים
לשכת עורכי הדין, שני מועמדים על התפקיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שני הבא, תתכנס המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין על מנת להכריע מי יהיה הנציג השני של הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. למרות ששר המשפטים יריב ליון אמר לא אחת, כי אין בכוונתו לכנס את הוועדה, בלשכה יקבעו את זהות שני המועמדים. המועמד המזוהה עם הימין, עו"ד יצחק נטוביץ', הגיש את מועמדותו לתפקיד, כך פורסם לראשונה ב"מעריב".

אל יו"ר הלשכה הנבחר, עמית בכר יצטרפו כאמור אחד מבין השניים: עו"ד נטוביץ', יו"ר סיעת "יוזמה - ציונות משפטית" ועו"ד מוחמד נעאמנה, שנבחר בפעם שעברה ומכהן כיום בתפקיד בוועדה. יחד עם זאת, סיכוייו של נטוביץ' אינם גדולים מאחר והוא יושב כעת באופוזיציה של לשכת עורכי הדין.

סיעת אמונה במשפט בראשות עוה"ד יצחק נטוביץ ויוסף ויצמן תומכת בעו"ד אבי חימי

עו"ד נטוביץ', שני מימין. צילום: הותר לשימוש

חבר סיעתו של נטוביץ' נאם בהפגנת הימין

חבר סיעתו של נטוביץ', ערן בן ארי היה מהנואמים אמש בהפגנת הימין בתל אביב, בן ארי אמר בהפגנה: "השמאל השתלט על לשכת עו"ד. כל המטרה שלהם זה לא עילת הסבירות, הם רוצים לשמור על הכוח שלהם כקבוצת מיעוט. כל מה שהדמוקרטים האמיתיים היו צריכים לעשות זה לשכנע את העם ולחכות לבחירות הבאות ולשנות את זה שהם יהיו בשלטון. כך זה בדמוקרטיה אמיתית, אבל דמוקרטיה לא מעניינת אותם".