ביטול הסבירות יעבור כמתוכנן? ההודעה המפתיעה של לפיד

יו"ר יש עתיד הודיע כי החליט לקבל את פשרת הנשיא בנוגע לחוק ביטול עילת הסבירות. בהודעה שהפיץ טען כי הפשרה עומדת בעקרונות עליהם נלחמים מתנגדי הרפורמה: "חובה עלינו לעשות כל מאמץ להביא בשורה של הסכמה לאזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/23 23:07 ה באב התשפג

ביטול הסבירות יעבור כמתוכנן? ההודעה המפתיעה של לפיד
יאיר לפיד, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

 מחר יתקיימו ההצבעות על חוק ביטול עילת הסבירות, שימנע מבג"ץ לבטל החלטות ממשלה - והלילה המדינה סוערת. בירושלים מתנגדי הרפורמה הקימו עיר אוהלים, ויצאו להפגין מול הכנסת וברחבי העיר. בתל אביב תומכי הרפורמה התאספו לעצרת תמיכה בממשלה ויצאו בקריאות נגד איומי הסרבנות. בכנסת, הנשיא שרק חזר מביקורו בארה"ב, החל במרוץ נגד הזמן בניסיון להגיע להסכמות למרות הכל. 

בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר הערב (א') כי החליט לקבל את פשרת הנשיא בנוגע לחוק ביטול עילת הסבירות: "נפגשתי הערב עם נשיא המדינה עם חזרתו ארצה. אנחנו שותפים לדאגה למול המצב במדינה ומבינים כי חובה עלינו לעשות כל מאמץ להביא בשורה של הסכמה לאזרחי ישראל", כתב לפיד. 

לפיד: "אעשה ככל שביכולתי כדי להביא הסכמה רחבה"

"העקרונות שהוצגו לי על ידי הנשיא תואמים את העקרונות שעומדים לנגד עינינו: שמירה על שומרי הסף, עצירת הקרע בעם ועילת סבירות שלא פוגעת בדמוקרטיה שלנו", המשיך ואמר יו"ר יש עתיד. "בלי עצמתה ומחויבותה של המחאה זה לא היה קורה. בלי מאות אלפי האנשים שיצאו לרחובות החקיקה הייתה נמשכת באין מפריע. אעשה ככל שביכולתי כדי להביא הסכמה רחבה למען ישראל דמוקרטית וחזקה".

בני גנץ |

בני גנץ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסרטון שפרסם הערב יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הציע חזרה מיידית  לבית הנשיא. "אתה ראש הממשלה והאחריות על כתפיך" פנה לנתניהו. "הסכמה של עילת סבירות שלא תפגע בדמוקרטיה והמשך קידום כל החקיקה המשפטית והמשטרית היא המהלך הנכון והראוי. זה לא זמן להתווכח מי צודק, זה הזמן להיות חכם ולעשות את המעשה הנכון. זה לא כניעה, זה אחריות לאומית" אמר.