מצור על הכנסת: עימותים בין המפגינים למשטרה - חברות כנסת נפגעו ממכת"זית

עשרות מפגינים חוסמים את הכניסות לכנסת במטרה למנוע את כניסת נבחרי הציבור למשכן. המשטרה הגיבה במכתזית ובפינוי בכוח של המוחים. בקואליציה דורשים: "הרצוג, לפיד וגנץ לא יכולים להיות בני שיח כל עוד אינם מגנים את המצור"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/07/23 10:54 ו באב התשפג

מצור על הכנסת: עימותים בין המפגינים למשטרה - חברות כנסת נפגעו ממכת"זית
ההפגנה מחוץ לכנסת, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מאז שעות הבוקר מתקיימות בירושלים הפגנות של מתנגדי הרפורמה המשפטית, כאשר עם בוקר החלו המפגינים לחסום את הצירים המובילים לכנסת במטרה למנוע את כניסת חברי הכנסת לקראת ההצבעה על חוק צמצום עילת הסבירות.

במשטרה אמרו כבר בבוקר כי לא יקבלו מצב של חסימת הצירים למשכן וכי יפעלו בכל הכלים העומדים לרשותם. ואכן, עם הימשכות החסימות עברה המשטרה להפעיל כוח עודף ושימוש במכתזיות על מנת לפנות את הצירים. עד לפינוי הצירים, נכנסים חברי הכנסת למשכן בליווי ניידות משטרה.

העימותים בין המפגינים למשטרה מחוץ לכנסת צילום: דוברות המשטרה

בקואליציה זועמים, חברות כנסת נפגעו מהמכתזית

בקואליציה זועמים על החסימות ודורשים מראשי האופוזיציה לגנות את המפגינים, ב"חדשות 12" דווח כי גורם בקואליציה אמר כי "נשיא המדינה הרצוג, לפיד וגנץ לא יכולים להיות בני שיח כל עוד אינם מגנים את המצור הבלתי חוקי ובלתי דמוקרטי על הכנסת".

משה רדמן נעצר

משה רדמן נעצר צילום: Chaim Goldberg/Flash90

מאז שעות הבוקר נעצרו ארבעה מפגינים ובינהם משה רדמן, ממובילי ההפגנות. הבוקר עוכבו מפגינים נוספים שאזקו עצמם לבית הספר ליד"ה בירושלים. בתוך כל, גם חברות הכנסת אפרת רייטן ונעמה לזימי מהאופוזיציה שהגיעו לתמוך במפגינים ספגו פגיעות מהמכתזית.