גנץ בניסיון אחרון: מציע לנתניהו הסכמות - גם לכנסת הבאה

יום לפני שיתחילו ההצבעות על צמצום עילת הסבירות, יו"ר המחנה הממלכתי בניסיון של הרגע האחרון לקיים הידברות. פונה לנתניהו: "זה טוב גם לצד שתומך בחקיקה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/07/23 20:01 ה באב התשפג

גנץ בניסיון אחרון: מציע לנתניהו הסכמות - גם לכנסת הבאה
חה"כ בני גנץ | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד מאמצי ההידברות בין האופוזיציה והקואליציה לא מצליחים להתרומם, נראה כי מחר (ב') תחוקק הקואליציה את חוק צמצום עילת הסבירות. כשברקע הפגנת תומכי הרפורמה בתל אביב ומתנגדי הרפורמה בירושלים, פונה חבר הכנסת בני גנץ לנתניהו בהצעה אחרונה לנתניהו. הדברים מגיעים על רקע פגישת נתניהו - הרצוג הערב, שם ניסה הנשיא להחזיר את השיחות למסלולן בדקה ה-90.

"אתה ראש הממשלה והאחריות על כתפיך" אומר גנץ בסרטון שהוא מפרסם הערב ומציע חזרה מיידית  לבית הנשיא. "הסכמה של עילת סבירות שלא תפגע בדמוקרטיה והמשך קידום כל החקיקה המשפטית והמשטרית היא המהלך הנכון והראוי. זה לא זמן להתווכח מי צודק, זה הזמן להיות חכם ולעשות את המעשה הנכון. זה לא כניעה, זה אחריות לאומית" אומר גנץ.

תקף לא רק לכנסת הזו, אלא גם לכנסת הבאה

"אני גם מציע לך מתוך הוגנות, שאם נלך למתווה של הסכמות, הוא יהיה תקף לא רק לכנסת הזו, אלא גם לכנסת הבאה" אומר גנץ, "כך נתחייב כל ראשי הקואליציה האופוזיציה. נודיע שלא תהיה חקיקה משפטית ומשטרית שעניינה השלכות שיהיו לאופי הממשל בישראל, ללא הסכמה רחבה והידברות באותו המנגנון ולא נחזור על הטלטלה הזאת שעוברת על כולנו".

נתניהו בסרטון מבית החולים

נתניהו, נפגש עם הרצוג. צילום: צילום מסך

גנץ פנה לנתניהו והסביר מדוע זה יעזור גם לקואליציה. לדבריו "זה טוב גם לצד שתומך בחקיקה, הרי אם החקיקה הנוכחית תעבור, ברור שתגיע ריאקציה ובעזרת השם וברצון הבוחר, נבטל אותה יום אחרי הבחירות האחרונות. אני מניח בפני האת האופציה לקיים תהליך של חקיקה שתתקבע לשנים קדימה ולא תהפוך לכתם חולף בהיסטוריה של מדינת ישראל".