נתניהו ודיסטל שיתפו: מה אמר ברק בסרטון שמטריף את הימין?

סרטון ויראלי של אהוד ברק בהרצאת זום מלפני שלוש שנים הפך לויראלי במיוחד בקרב תומכי הממשלה. בסרטון מתאר ברק את המחאות נגד הרפורמה, שנים לפני שתוכננו. נתניהו ודיסטל כבר שיתפו את הסרטון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/23 14:10 ג באב התשפג

נתניהו ודיסטל שיתפו: מה אמר ברק בסרטון שמטריף את הימין?
אהוד ברק, חשיפה מפתיעה, צילום: Hadas Parush/Flash90

סרטון של אהוד ברק שעלה לרשת הפך לסיפור גדול כששרים וחברי כנסת מגיבים עליו בחומרה. מדובר בסרטון מלפני שלוש שנים, שהעלה גולש בשם ארבלאו, בו נראה  אהוד ברק בשיחה עם אנשי פורום 555 של חיל האוויר בו הוא נראה, לכאורה, מתאר אחד לאחד את ההפגנות הנוכחיות, כולל הקריאות לסרבנות ומרי אזרחי כשהוא מוסיף גם אמירות קשות נוספות.

ביסמוט במתקפה על אהוד ברק צילום: ללא

ברק: "אני יותר מתאים ויותר בשל מכל אחד אחר במדינה לקחת את ההגה"

בפוסט שפרסמה השרה גלית דיסטל ואותו שיתף גם ראש הממשלה נתניהו היא כותבת: "אהוד ברק לפני שלוש שנים מפרט מול מצלמה את תכנית העל שלו" השרה מציינת דברים שאומר ברק בסרטון כמו הצתת מרי אזרחי, לייצר מייצג של סכנה לדמוקרטיה.

במהלך הריאיון, שואל המראיין את ברק: "מה הסיכוי שתנסה לשחזר את ההצלחה של 99?". ברק עונה: "אני לא סובל מעודף צניעות, אני יכול להגיד לך שאובייקיטיבית, אם ביבי פתאום נעלם בשבוע הבא ויש אפשרות של הידרדרות מול החיזבאללה או האיראנים וצריך לקבל הכרעות. אז באופן אובייקטיבי אני יותר מתאים ויותר בשל מכל אחד אחר במדינה לקחת את ההגה".

נתניהו,

נתניהו, שיתף את הסרטון. צילום: Marc Israel Sellem/POOL

"אהוד לך יקראו כאשר יצופו גופות בירקון"

בהמשך הוא אומר דברים קשים: "יש לי חבר שאמר לי פעם, אהוד לך יקראו כאשר יצופו גופות בירקון, אני מבקש להדגיש לא גופות של ערבים ישראלים, יצופו גופות של יהודים שרצחו יהודים". בהמשך הוא מוסיף גם על צורת המימון של המחאות: "אני עושה ככל יכולתי כולל לעזור בלגייס כספים, לא יכול להיות שהם יוציאו כספים על דגלים ומערכות הגברה" כך אמר ברק בסרטון מלפני 3 שנים.

כאמור, הדברים גררו ביקורת קשה מצד שרים וחברי כנסת. השרה דיסטל הוסיפה: "אני תוהה מי הקורבן האמיתי של הגנרל האלים, הממורמר והמיוסר הזה: המוחים המבוהלים שלא יודעים את נפשם. הימין שמשפשף את העיניים מול התבהלה נטולת הבסיס או המדינה כולה".

גלית דיסטל הודיעה: אשתתף בטקס בבני ברק

גלית דיסטל הודיעה:מתקפה על אהוד ברק. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יש את חסן נסראללה, הוא לא פחות מסוכן ממנו

מי שהתנסח באופן חריף אף יותר הוא חבר הכנסת בעז ביסמוט מהליכוד שאמר על ברק כי "אדם אחד במדינה שהביא אותנו למצב הזה - אני אגיד היום משהו חמור: יש את חסן נסראללה, הוא לא פחות מסוכן ממנו - קוראים לו אהוד ברק! תראה לאיזה מצב הוא הביא אותנו! שמעת מה הוא אמר בפורום 555? כל זה היה מתוכנן! אדם שמדבר על גופות צפות בירקון, על מרי אזרחי, יש פה הסתה פרועה במדינה היום" אמר.