חבר הכנסת שיתף סיפור משפחתי מטלטל: "זו הייתה השיחה האחרונה שלי איתו"

חבר הכנסת יצחק קרויזר נאם בכנסת את נאום הבכורה שלו וסיפר על שני אחיו שנהרגו בתאונה: "האירוע המכונן הזה שאני נושא כל חיי, עיצב את תפיסת המנהיגות שלי". השר וסרלאוף בירך: "זה מה שמאפיין ומייחד אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/23 16:55 א באב התשפג

חבר הכנסת שיתף סיפור משפחתי מטלטל: "זו הייתה השיחה האחרונה שלי איתו"
חבר הכנסת קרוייזר, סיפור משפחתי, צילום: נועם מושקוביץ', ערוץ הכנסת

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר נשא היום (ד') את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת לצד משפחתו ואביו הרב יהודה קרויזר רב הישוב מצפה יריחו. בנאום מרגש סיפר ח"כ קרויזר על כך שגדל במשפחה בת 11 נפשות ותשעה אחים, מבינהם היה בקשר קרוב מאוד לאחיו הגדול שלמה ז"ל. 

נאום הבכורה של חבר הכנסת קרוייזר צילום: ערוץ הכנסת

בתום ארבע שנות שירות כלוחם בצה"ל ביחידות קרביות ח"כ קרויזר יצא לטיול אחרי צבא בארצות הברית. חבר הכנסת שיתף איך שלמה אחיו היה בדרכו לבית הוריו לאחר שאסף את אחיו הצעיר וחברים נוספים ובצומת 'השומרני הטוב' פגע בהם אוטובוס שני אחיו נהרגו במקום.

הגיע לשבעה לאחר שלא הספיק להגיע לללוייה

הבשורה הקשה הגיע אליו לארצות הברית, משם ח"כ קרויזר הגיע לשבעה לאחר שלא הספיק להגיע להלוייה. בבית הוריו אסף אביו הרב יהודה קרוזיר את כל המשפחה ואמר: "אנחנו עכשיו באפן מעשי פשוט זורקים לים את כל השאלות - למה, איך, מדוע... ומכאן אנחנו מקבלים את הדין ומרימים את הראש". 

"היה בצעד הזה שלוב של מנהיגות, תעצומות נפש והשראה. בדיעבד, אני יודע לומר שזה העמיד אותי - אותנו - על הרגלים. בתום השבעה חזרתי לצבא לשרות קבע נוסף. לקחתי על עצמי להקים מפעל חסד, עשיה והנצחה: סיוע למשפחות נזקקות, עזרה לחיילים בודדים, הקמת מרפסת ים המלח, מרוץ לזכרם ועוד" אמר קרוייזר.

קרויזר לאחר הנאום המרגש

קרויזר לאחר הנאום המרגש צילום: נועם מושקוביץ', ערוץ הכנסת

"לפעל לחיבורים וקרוב לבבות"

"האירוע המכונן הזה שאני נושא כל חיי" הוסיף, "עיצב את תפיסת המנהיגות שלי: מהמקום של הכאב, ניתבתי אותו לעשיה, ולחיבורים. עבורי זוהי דרך חיים ואני מקווה להצליח להביא אותה גם לעשיה הציבורית שלי כאן בכנסת". לסיום אמר ח"כ קרויזר: "יחד אתכם, חברי, אני תקווה שנצליח בעשייתנו המשתפת לפעל לחיבורים וקרוב לבבות ולמצוא יחד את המשתף והמחבר. אני מודה על הזכות שנתנה לי להיות נבחר צבור, מתפלל לקדוש ברוך שיכון אותי וישלח ברכה  במעשה ידי. ומתחייב, שאעשה הכל כדי לשרת את הצבור נאמנה".

מי שבירך את ח"כ קרויזר היה שר הנגב והגליל ח"כ יצחק וסרלאוף ששיבח את ח"כ קרויזר על היותו ח"כ צנוע ופעלתן אהוב ומקובל על כל חלקי הכנסת אופוזיציה וקואליציה. השר וסרלאוף סיפר ששאל את יו"ר המפלגה איתמר בן גביר מה דעתו על ח"כ קרויזר הוא ענה במשפט אחד: "הפתעה", זה מה שמאפיין ומייחד אותו.