ניצחון לאופוזיציה: רוטמן עצר את הדיון בלי לאשר את חוק עילת הסבירות

באופוזיציה זעמו על חריגת ההצבעות בועדת חוקה מהזמן המותר, והיועצת המשפטית של הכנסת גיבתה אותם: "אין כרגע הצבעות במליאה ונעצרו ההצבעות בוועדה", הכריעה | ההצבעות יתחדשו במועד מאוחר יותר, לאחר המליאה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/07/23 12:38 א באב התשפג

ניצחון לאופוזיציה: רוטמן עצר את הדיון בלי לאשר את חוק עילת הסבירות
ועדת חוקה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת החוקה ח"כ רוטמן הכריז על הפסקה בדיון ההצבעות לבקשת יועמ"שית הכנסת: יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק השיבה לטענות חברי האופוזיציה לגבי התנהלות ההצבעות, שהמשיכו גם על חשבון זמן המליאה, והחליטה  לנעול את הדיון בוועדה מבלי שהסתיימו ההצבעות על חוק ביטול עילת הסבירות. "המלצתי שהאישור יינתן ללא יותר מחצי שעה והנושא נבדק", אמרה בהתייחסה לחריגה מאישורה כי ההצבעות יימשכו עד חצי שעה לתוך המליאה.

"אין כרגע הצבעות במליאה, ונעצרו ההצבעות בוועדה עד שהנושא ייבדק", המשיכה ואמרה. חברי הוועדה עוברים כעת למליאה ויחזרו אליה לאישור החוק רק כשתיגמר החקיקה במליאה. עוד אמרה היועמ"שית: "מהידע שבידי, בכל הפעמים בהם ניתן אישור מקביל לוועדה הזו, הוא לא היה לזמנים ארוכים אלא על זמני שאילתות ועל נאומים בני דקה. אבקש שהזמנים החורגים ישמשו לסיומם של דיונים ולא מעבר לכך". 

הדיון בוועדת חוקה

הדיון בוועדת חוקה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ סגלוביץ': "לא תהיה פה עריצות"

ח"כ יואב סגלוביץ' מהאופוזיציה הגיב לעיכוב: "יש גבול לשימוש לרעה בסמכות היו"ר והוועדה, ללא קשר להחלטות, פנינו אלייך על הנוהל הנפסד שנערך בהצבעות. לא תהיה פה עריצות גם לא של היו"ר", עוד אמר: "נעשה פה אביוז של תקנון הכנסת כך שמעבר לדרישתנו שזה לא ייערך מעבר לחצי שעה, זה בלתי קביל. הכנסת נשלטת ע"י הממשלה ששולחת מסרים ליו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה. אין פה כנסת".

היו"ר חבר הכנסת שמחה רוטמן אמר כי, "לבקשת היועמ"שית לכנסת אפסיק את הישיבה. על מועד חידושה תבוא הודעה". יצוין כי לוועדה נותרו רביזיות על כ-1000 הסתייגויות, בכ-50 הצבעות.