לקראת דרמה? נתניהו במגעים לריכוך חוק צמצום עילת הסבירות

במקביל להתקדמות חוק צמצום עילת הסבירות בוועדת חוקה, מתקיימים מגעים בין אנשי אקדמיה לבכירים בקואליציה לריכוך החוק | בית הנשיא: "מברך על כל ניסיון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/07/23 14:30 כט בתמוז התשפג

לקראת דרמה? נתניהו במגעים לריכוך חוק צמצום עילת הסבירות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק צמצום עילת הסבירות דוהר קדימה והיום (ג') יסיימו חברי האופוזיציה להציג את ההסתייגויות על החוק לקראת אישורו בוועדה לקריאה שניה ושלישית. במקביל, התחדשו מגעים בין בכירים בקואליציה לאנשי אקדמיה, מגעים שנועדו לריכוך החוק. 

נתניהו יצטרך להכריע

כרגע אין התקדמות במגעים ונתניהו יכריע אם הוא מתכוון לקדם את החוק כפי שהוא או לבצע שינוי, בקואליציה מסתייגים מריכוך החוק בלי הגעה להסכמות עם מפלגת יש עתיד או המחנה הממלכתי. כך או כך, החוק צפוי להגיע למליאת הכנסת לאישור סופי ביום ראשון הקרוב.

מבית הנשיא נמסר על הניסיונות: "נשיא המדינה מברך על כל ניסיון להגיע להסכמה רחבה. הנשיא חוזר על קריאתו לקיים הידברות. אם רק צד אחד ינצח המדינה תפסיד. בשלב זה בבית הנשיא לא מכירים שהושגו הסכמות".

רוטמן מתייחס לדיווחים

ממלא מקום יו"ר ועדת החוקה, ח"כ חנוך מילביצקי, התייחס במהלך הדיון המרתוני לדיווחים על שינוי נוסח החוק ברגע האחרון: "מזכיר הממשלה מסר לי שלא מתוכננים מעבר לנוסח שנדון פה שינויים נוספים. אם יקרה, מה שלא סביר שיקרה, ותהיה איזו הסכמה בין ראשי הקואליציה למנהיגי המפלגות שלכם לגבי נוסח, אז יהיה אפשר להביא אותו. כל עוד זה לא יקרה, הנוסח הזה, הוא הנוסח שאנחנו מתקדמים איתו".