הקואליציה במהלך חריג: כך יאושר חוק צמצום עילת הסבירות

חוק צמצום עילת הסבירות יגיע ביום ראשון אל הישורת האחרונה ויעלה במליאת הכנסת לאישור סופי, בצעד חריג החליטה הקואליציה לפתוח את המליאה ביום ראשון בבוקר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/07/23 11:03 א באב התשפג

הקואליציה במהלך חריג: כך יאושר חוק צמצום עילת הסבירות
הדיון בוועדת חוקה , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתקרבים אל רגע האמת: במקביל לאישור חוק צמצום עילת הסבירות, ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת אופיר כץ התכנסה הבוקר (ד') על מנת לקבוע איך ייראה אישור חוק עילת הסבירות במליאת הכנסת.

בצעד חריג, הקואליציה תפתח את המליאה ביום ראשון בבוקר וכבר בשעה 10:00 יחל הדיון על חוק צמצום עילת הסבירות. אחרי 26 שעות, ביום שני בצהריים ייגמר הדיון על החוק ומליאת הכנסת תצא לשלוש שעות הפסקה. בשעה 15:00 יחזרו חברי הכנסת למליאה ויחלו ההצבעות על החוק. 120 הצבעות צפויות בסך הכל, 3 מתוכן שמיות. 

ועדת חוקה דנה בהסתייגויות לעילת הסבירות 

ועדת חוקה

ועדת חוקה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

באופוזיציה זעמו: "זאת העבודה שלכם להיות כאן בכנסת"

חברי האופוזיציה זועמים על סדרי הדיון שקבעו הקואליציה ובעיקר על ההחלטה להוציא את מליאת הכנסת להפסקה לפני ההצבעה. חברת הכנסת מירב בן ארי אמרה בדיון: "אתם מבזים את הכנסת, למה שאשאר פה לדבר אם אתם לא תהיו פה בירושלים?", אמרה בזעם. "זאת העבודה שלכם להיות כאן בכנסת. אני קוראת לכל האופוזיציה לא לשתף איתם פעולה ולא לבוא לדבר במליאה".

נזכיר כי אמש התחדשו המגעים בין בכירים בקואליציה לאנשי אקדמיה, במטרה לרכך את חוק ביטול עילת הסבירות. יש לציין כי כרגע אין התקדמות במגעים ונתניהו יכריע אם הוא מתכוון לקדם את החוק כפי שהוא או לבצע שינוי. בקואליציה מסתייגים מריכוך החוק בלי הגעה להסכמות עם מפלגת יש עתיד או המחנה הממלכתי.