ביידן והרצוג נפגשו: "ליבי נמצא בוויכוח בישראל"

הנשיא הרצוג נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, ונשא הצהרה לתקשורת: "ליבי נמצא בוויכוח בישראל, שאנחנו עוברים כחברה. זה מראה משהו על הדמוקרטיה הישראלית - היא איתנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/23 20:15 כט בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 18/07/23 21:00

ביידן והרצוג נפגשו: "ליבי נמצא בוויכוח בישראל"
הרצוג וביידן, הביקור הרשמי של הנשיא בבית הלבן, צילום: Chris Kleponis

הביקור הרשמי הראשון מאז השבעת הממשלה החל: נשיא המדינה יצחק הרצוג, התקבל הערב בבית הלבן על ידי ראש הפרוטוקול האמריקני, רופוס גיפורד. לאחר שחתם בספר האורחים הרשמי בחדר רוזוולט, התקבל על ידי הנשיא ביידן בחדר הסגלגל שם מסרו השניים הצהרות לתקשורת.

צפו בתיעוד המפגש

"ברוך הבא, יש לנו הרבה על מה לדבר", פתח ואמר ביידן. "היינו יחד בישראל, ועכשיו אנחנו יחד כאן, יש לנו נושאים רבים לדון בהם, אתה יודע שאהבתי לישראל היא עמוקה וארוכת שנים, וכפי שאני אומר לעיתים קרובות אם ישראל לא הייתה קיימת היינו צריכים להמציא אותה. 75 שנים- קשה להאמין. זוהי ידידות שאני מאמין שאינה ניתנת לשבירה, ויחד אנו עובדים על יצירת אינטגרציה ויציבות במזרח התיכון. זוהי עבודה קשה, ויש עוד עבודה רבה לפנינו, אבל חלה התקדמות".

עוד התייחס לנושא גרעין האיראני: "כפי שאישרתי לראש הממשלה נתניהו אתמול, המחויבות של ארצות הברית לישראל היא איתנה ויציבה ואנו מחוייבים גם להבטיח שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני". בתגובה אמר הרצוג: "יש לנו אויבים שחושבים שיש לנו ויכוחים, אבל הם צריכים להבין ששיתוף הפעולה בינינו חזק".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן מפגישתם בבית הלבן

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן מפגישתם בבית הלבן צילום: Chris Kleponis

"ליבי נמצא בוויכוח בישראל"

הרצוג התייחס למצב הפנימי המורכב במדינה: "אנו כמעט 50 שנה מאז שנכנסת לפוליטיקה ותמיד עמדת לצד מדינת ישראל ועם ישראל בכל-כך הרבה נושאים" פתח ואמר. "כפי שאתה יודע, אני כאן ואני שמח להיות כאן, יחד עם זאת ליבי ומחשבותיי נמצאים בישראל, בוויכוח הסוער שהוא גם מייצג את הדמוקרטיה הנפלאה שיש בישראל. תן לי להיות ברור- הדמוקרטיה בישראל חזקה, איתנה ונחושה".

עוד אמר הרצוג: "אנו נמצאים בעיצומו של ויכוח סוער,  אבל אני מאמין באמת ובתמים ואומר לך אדוני הנשיא- אנו תמיד צריכים לחתור למציאת פתרון חברי ומוסכם, ואני מסכים איתך על כך", לדבריו: "אני פועל גם ברגעים אלו, באמצעות אנשיי במטרה למצוא פתרון ולצאת מהמשבר הזה בצורה הולמת".