הרצוג יצא לארצות הברית: "מתרגש לפגוש את הנשיא, ידיד אמיתי של ישראל"

במהלך ביקורו המדיני בארצות הברית ייפגש הנשיא הרצוג עם הנשיא ביידן וינאם בקונגרס. הרצוג התייחס לשיחת ראש הממשלה וביידן: "הדגיש את המחויבות האמריקאית" | על חקיקת הסבירות: "אפשר להגיע לנוסחאות, זה מחייב מאמץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/23 07:37 כט בתמוז התשפג

הרצוג יצא לארצות הברית: "מתרגש לפגוש את הנשיא, ידיד אמיתי של ישראל"
הנשיא הרצוג, ייפגש עם ביידן, צילום: חיים צח/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא הלילה (ב') לביקור מדיני בארצות הברית. במהלך הביקור יישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, שיתכנסו למושב מיוחד לציון שנת ה-75 של מדינת ישראל וייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. זהו ביקורו השני של נשיא המדינה בארה"ב מאז נכנס לתפקידו.

הנשיא הרצוג לפני המראתו לארצות הברית צילום: צלם: עומר מירון, מקליט: בן פרץ

הרצוג: "הדגיש את המחויבות האמריקאית"

הרצוג אמר עם עלייתו למטוס: "אשא דברים בשמם של כל אזרחי ישראל, אשא דברים עם הסיפור הישראלי המרגש, המדהים, של היחסים בין ישראל לארצות הברית, יחסים עמוקים, יחסים מרגשים, יחסים המבוססים על ערכים משותפים שהולכים דורות ולכן הם חוצים ממשלים וממשלות". 

ג

ג'ו ביידן, ייפגש עם הרצוג צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

"אני מתרגש לפגוש מחר את הנשיא ג'ו ביידן, ידיד אמיתי של מדינת ישראל, אוהב ישראל, ששמחתי שגם בשיחתו עם ראש הממשלה נתניהו הערב הוא חזר והדגיש את המחויבות האמריקאית לביטחון ישראל, למאבק באיראן, למאבק באויבנו בכלל באזור ולשיתוף פעולה הדוק בתחומים הבטחוניים, הכלכליים והמדיניים" הוסיף הרצוג. 

עין אחד בוושינגטון, עין אחת בישראל

במהלך הביקור יפגוש הרצוג גם את סגנית הנשיא קמאלה האריס, מזכ"ל האו"ם, את ראשי הארגונים היהודיים ואת ראשי הממשל המקומי. הרצוג התייחס גם ליום הדרמטי בישראל ואמר: "גם כשאהיה שם בארצות הברית, ליבי ומחשבותיי יהיו נתונות למה שקורה בישראל. אני חוזר וקורא לחברי הכנסת ולכל פעילי הציבור - אפשר להגיע לנוסחאות סבירות גם בנושא הסבירות וגם בדברים אחרים. זה פשוט מחייב מאמץ, זה מחייב לוותר קצת, זה מחייב להכנס לחדר, זה לא חייב להיות בבית הנשיא זה יכול להיות גם מאחורי הקלעים בכנסת" אמר.