המפגינים חסמו את בתי הדין הרבניים - הרב לאו: "זו אנרכיה"

כחלק מיום המחאות ברחבי הארץ, המוני מפגינים חוסמים את בניין בתי הדין הרבניים בתל אביב, מה שגרר עיכובים וביטול דיונים. הרב לאו: "דורש לטפל במעשים אלו במלוא חומרת הדין", הנהלת בתי הדין: "מערכת בתי הדין הרבניים אין שום קשר וזיקה לרפורמה המשפטית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/07/23 12:13 כט בתמוז התשפג

המפגינים חסמו את בתי הדין הרבניים - הרב לאו: "זו אנרכיה"
ההפגנות, הבוקר, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

המוני מפגינים צרו הבוקר (ג') על בניין בתי הדין הרבניים בתל אביב כחלק מאירועי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. המוחים חסמו את הכניסה לבניין תוך שהם מתעמתים עם המאבטחים במקום ומעכבים דיונים שהיו אמורים להתרחש בבניין. בהנהלת בתי הדין תקפו את המפגינים ואת שרבוב בתי הדין למחאות.

הרב לאו תקף את המפגינים

הרב הראשי לישראל הרב לאו זעם על ההפגנה ואמר: "מוחה נמרצות כנגד התנהגות חסרת תקדים וחסרת אחריות של קומץ קטן אשר מונע מדיינים להגיע אל בית הדין  וכן מונע מציבור באי בתי הדין וילדיהם אשר עניינם אמור לידון היום בפני בית הדין לקבל את יומם".  

"זו אנרכיה" הוסיף הרב, "אשר מתבצעת באופן בלתי חוקי ולא דמוקרטי. דייני בית הדין לא ירתעו וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה למען אזרחי מדינת ישראל. אני פונה לרשויות אכיפת החוק בישראל ודורש לטפל במעשים אלו במלוא חומרת הדין".

הרב לאו, החלטה דרמטית

הרב לאו, החלטה דרמטית צילום: David Cohen/Flash90

"אין שום קשר וזיקה לרפורמה המשפטית"

בהנהלת בתי הדין הרבניים מחו על שרבוב בתי הדין למחאה הפוליטית ועל אלימות המפגינים והנסיונות להכות מאבטחים לדבריהם. "הנהלת בתי הדין מגנה את שיבוש הליכי הדיון באלימות" נכתב בתגובתם לאירועים, "למתדיינות ולמתדיינים מצד המפגינים בבית הדין הרבני בתל אביב, שם ניסו המפגינים לעקור את דלתות הבניין ולהסב נזק למבנה".

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אלי בן דהן אמר כי "למערכת בתי הדין הרבניים אין שום קשר וזיקה לרפורמה המשפטית. גם הטיעון נגד המגמה להעביר את ענייני המזונות מבתי המשפט לבתי הדין הוא שקרי ושגוי. בתי הדין הרבניים דנים ופוסקים בענייני מזונות מדי יום ביומו מקום המדינה ועד היום. בתי הדין הרבניים הפוסקים על פי ההלכה מעדיפים את הנשים בנושא מזונות משום שעל פי ההלכה חובת המזונות היא על הבעל, לעומת בתי המשפט הדנים על פי מאזן ההכנסות".