מחאות ברחבי הארץ: מפגינה נפגעה מרכב חולף - מצבה קשה

תנועת המחאה נגד הרפורמה המשפטית החלה ב"יום השיבוש" במסגרתו מתקיימות הפגנות וחסימות כבישים לאורך המדינה, 16 מפגינים נעצרו | כביש 531: אישה פצועה קשה מפגיעת מכונית, המשטרה חוקרת | עדכוני חסימות מתעדכנים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/07/23 08:05 כט בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 18/07/23 12:14

מחאות ברחבי הארץ: מפגינה נפגעה מרכב חולף - מצבה קשה
החסימות בקריה, צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

במקביל לדיונים בוועדת חוקה וקידום צמצום עילת הסבירות לקראת ההצבעות בכנסת, נערך "יום השיבוש" של מתנגדי הרפורמה המשפטית. בדומה לשבוע שעבר, לאורך היום (ג') מתוכננות מחאות לאורך כבישי ישראל הכוללות חסימות כבישים והפגנות בצמתים המרכזיים. עד כה נעצרו 16 מפגינים בידי המשטרה. המפגינים חסמו גם את בניין בתי הדין הרבניים בתל אביב.

אישה פצועה קשה מפגיעת מכונית 

תקרית חריגה נרשמה בכביש 531 סמוך למחלף הרצליה מזרח כאשר רכב חולף פגע במפגינה במקום, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח בלינסון, אישה כבת 40 במצב קשה, עם חבלה רב מערכתית. 

בוחני התנועה של מרחב שרון עכבו לחקירה נהג רכב בחשד למעורבות בתאונת דרכים בכביש 531, בה נפגעה נהגת הרכב, כאשר מבדיקה ראשונית עולה כי הנהגת עמדה בכביש 531 שהיה פתוח לנסיעה ירדה מרכבה ונפגעה מרכב שחלף במקום. בוחני התנועה אוספים ממצאים בזירה לבחינת נסיבות תאונת הדרכים, הנהגת פונתה באורח בינוני-קשה.

חסימה בכביש 2 סמוך למעגן מיכאל צילום: דוברות המשטרה

בשל המחאות בת"א נחסמו הרחובות הבאים לתנועה:

  • ויצמן/דוד המלך - רחוב דוד המלך לשני הכיוונים
     
  • אבן גבירול/דוד המלך - רחוב אבן גבירול לכיוון דרום
     
  • ארלוזורוב/ויצמן - רחוב ויצמן לכיוון דרום
     
  • אבן גבירול/ארלוזורוב - רחוב אבן גבירול לכיוון דרום
     
  • ז'בוטינסקי/רמז - רחוב רמז לכיוון דרום
     
  • שאול המלך/אבן גבירול - רחוב אבן גבירול לכיוון צפון


 

חסימת כביש, ארכיון

חסימת כביש, ארכיון צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תחנות הרכבת במוקד והדרישה של מירי רגב

לאחר שבשבוע שעבר הפגינו המוחים בנתב"ג, השבוע החליטו מובילי המחאה לחסום את תחנות הרכבת. על פי התכנון יגיעו אלפי מוחים למספר תחנות רכבת מרכזיות (חיפה, תל אביב - השלום, הרצליה, רמלה) וימלאו את הרציפים ואת סביבות התחנה על מנת לשבש את פעילותה.

מנהיגי המחאה דרבנו את המפגינים להגיע לתחנות הרכבת ולהשתתף בחסימה, בהודעה שפרסמו נכתב: "אנחנו מבקשים מכם לעשות משהו לא שגרתי – להפגין ברכבת, ול משטרים מדכאים חובה לעשות משהו לא שגרתי, לגרום לאי-נוחות ציבורית לזמן קצר כדי לגרום לעתיד טוב יותר". 

מפגינים בכביש החוף

מפגינים בכביש החוף צילום: דוברות משטרה

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה לכוונה לחסום את תחנות הרכבת ושלחה מכתב ליועמ"שית בדרישה לפעול במסגרת סמכותה ולמנוע זאת. "חשש שהמחאה תוביל לא רק לפגיעה חמורה בציבור הנוסעים" כתבה רגב, "אלא גם תהווה סכנה ממשית לבטיחותם ולשלומם".

מפגינים התפרצו לכנס בבורסה

המחאות צפויות להתקיים עד לשעות הערב כאשר הבוקר החל עם התפרצות של מפגינים לכנס של הבורסה ברמת גן. גושי בטון הונחו בכבישים לכיוון הבורסה, כדי למנוע מהמשטרה להגיע עם מכתזיות. בנוסף חסימות נרשמו בכביש 2 וצעדה בשדרות רוטשילד בתל אביב. לאחר שבשבוע שעבר נרשמו עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה, אומרים במשטרה כי הם מתכוונים למנוע חסימת כבישים לטווח ארוך, כך דווח ב"חדשות 12".