ההפגנות נמשכות: רגב מתכננת - החוק שימנע מהמפגינים להגיע לנתב"ג

הפגנות מתנגדי הרפורמה נמשכות זה השבוע ה-28 ברציפות במספר מוקדים ברחבי הארץ. "יום השיבוש" של מתנגדי הממשלה נדחה ביום | שרת התחבורה מקדמת חוק שימנע את הגעת המפגינים לנמל התעופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/23 21:56 כו בתמוז התשפג

ההפגנות נמשכות: רגב מתכננת - החוק שימנע מהמפגינים להגיע לנתב"ג
מירי רגב, חוק חדש, צילום: Shir Torem/Flash90 Yonatan Sindel/Flash90

ברקע התגברות המחאות בשבוע האחרון, מתנגדי הרפורמה המשפטית מפגינים זה שבוע 28 ברציפות ברחוב קפלן בתל אביב כשבעוד מוקדים ברחבי הארץ נערכות הפגנות. אחד הנואמים המרכזיים בהפגנה בתל אביב הוא השר לשעבר מהליכוד, דן מרידור שאמר: "שולטת כאן הממשלה הקיצונית בתולדות ישראל, נפעל בכל דרך כדי שתעצרו". 

תופעה נוספת שהחלה השבוע, תופעת חסימת שערי הקיבוצים המשיכה גם היא כאשר פעילי ימין ניסוע למנוע את יציאתה של שקמה ברסלר ממובילת המחאה ממושב בית שערים בו היא מתגוררת. הפעילים חסמו את שער היישוב.

יום השיבוש נדחה, רגב רוצה חוק ייחודי לנתב"ג

בתוך כך, ראשי המחאה מתכננים עוד שבוע רווי בהפגנות, ימי שיבוש וחסימות כבישים, אך הודיעו כי "יום השיבוש" שהיה אמור להיערך ביום שני, נדחה ליום שלישי "על מנת לייצר רצף של הפגנות" לדבריהם. במקביל, ב"חדשות 13" דווח כי השרה מירי רגב הורתה לאנשי משרדה לגבש הצעת חוק חדשה שתמנע את המש ההפגנות בנתב"ג.

הפגנה בנתב"ג, ארכיון

הפגנה בנתב"ג, ארכיון צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אחת האפשרויות שרגב ביקשה לבדוק הוא חוק שיחייב כרטיס טיסה כדי להיכנס לנתב"ג. הצעה נוספת שעלתה במשרד התחבורה היא לחוקק חוק שהפוך את נתב"ג לשטח לא ציבורי. המפגינים מתכננים לשוב ולהפגין בנתב"ג גם השבוע.