בדרך לאישור סופי: יישובים קהילתיים יוכלו לגדול לאלף משפחות

הוועדה למיזמים ציבוריים אישרה את החוק האגודות השיתופיות שיוכל להגדיל את מספר המשפחות ביישוב קהילתי עד ל-1,000 משפחות. לאחר שעבר בוועדה, החוק יעלה להצבעה בקריאות שניה ושלישית

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 15:03 כח בתמוז התשפג

בדרך לאישור סופי: יישובים קהילתיים יוכלו לגדול לאלף משפחות
יישוב קהילתי, עד אלף משפחות, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הוועדה למיזמים ציבוריים, בראשות ח"כ אוהד טל, אישרה היום (ב') פה אחד את הצעת חוק האגודות השיתופיות לקראת הצבעה בקריאה שניה ושלישית. הצעת החוק קובעת כי יישובים קהילתיים יוכלו לגדול באופן משמעותי. 

הפקודה מאפשרת כיום פקודת האגודות השיתופיות ליישובים קהילתיים לקיים הליך של בדיקת התאמה באמצעות ועדות קבלה בתנאי שביישוב הקהילתי יש עד 400 בתי אב. על פי ההצעה, תתאפשר הגדלה מדורגת של היישובים הקהילתיים באמצעות הכנסה של שתי הגדרות חדשות לפקודה: "ישוב קהילתי המשכי" - ישוב קהילתי שבו מספר בתי האב ינוע בין 400 ל-700, וכן "ישוב קהילתי המשכי מורחב" אשר ימנה בין 700 ל-1,000 בתי אב.

אפרת

אפרת, ארכיון צילום: Gershon Elinson/Flash90

יאפשר את המשך תפקוד היישובים הקהילתיים

ההגדלות הללו של בתי האב יותנו באישורה של ועדה לישובים קהילתיים, אשר תבחן את הצורך בהגדלת היישוב באמצעות ועדות קבלה על מנת שהרכבו הדמוגרפי-פנימי יאפשר את המשך תפקודו כישוב קהילתי.

"אני נרגש ומברך על השותפות וההסכמות שראינו כאן בין חברי הקואליציה והאופוזיציה" אמר יו"ר הוועדה אוהד טל, "המשקפת את החזון המשותף לכולנו - התיישבות ציונית משגשגת וחזקה". השרה סטרוק הוסיפה: "החוק הזה יסיר את הכבלים מעל הישובים ויאפשר להם, לאחר שנים של עוול ומחנק, לגדול ולהתפתח מבלי לאבד את המרקם הקהילתי שלהם".