הפגישה המפתיעה בלשכה של רוטמן - רגע לפני הדיון הדרמטי

פגישה מפתיעה בחדר של יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן, חברי האופוזיציה נכנסו למשא ומתן והדיון הדרמטי בוועדת חוקה בו יחלו ההצבעות על ההסתייגויות השונות נדחה בשעה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/07/23 12:09 כח בתמוז התשפג

הפגישה המפתיעה בלשכה של רוטמן - רגע לפני הדיון הדרמטי
רוטמן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן הייתה צריכה להתכנס בשעה 11:00 בבוקר על מנת להתחיל ולהצביע על אלפי ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה נגד חוק צמצום עילת הסבירות, אבל במקום להתחיל בדיון, התקיימה פגישה מפתיעה. 

אלו הח"כים שהגיעו לפגישה המפתיעה עם רוטמן

בניסיון להגיע להסכמות על משיכת חלק מההסתייגויות על חוק עילת הסבירות בתמורה לחקיקה בהסכמה. חברי הכנסת גלעד קריב, קארין אלהרר, יואב סגלוביץ' ומתן כהנא נכנסו לפגישה ארוכה עם רוטמן, לא ברור מה רוטמן הציע לחברי האופוזיציה בתמורה למשיכת הסתייגויות אך הניסיון כשל והם לא הגיעו להסכמות.

"לא נסכים לאף פשרה"

קרין אלהרר

קרין אלהרר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברי הכנסת סגלוביץ ואלהרר אמרו בתום הפגישה על הניסיון של רוטמן להגיע להבנות בתמורה למשיכת הסתייגויות: "מתחילת התהליך מתנהל בועדת חוקה מחטף חקיקה של ההפיכה המשטרית על ידי יו"ר הוועדה רוטמן. לא נסכים לאף פשרה שתאפשר את קידום החקיקה המסוכנת הזאת. אנחנו נממש את זכותנו להיאבק עבור אזרחי המדינה ולא נוותר על הדמוקרטיה הישראלית".

נציין כי 27 אלף הסתייגויות הגישו באופוזיציה על מנת לעכב כמה שניתן את ההצבעות בוועדה, מדובר במספר חסר תקדים. ההצבעה הסופית בוועדה צפויה לקרות בסוף השבוע הקרוב כשבקואליציה מתכננים להעביר את החוק בהצבעה שניה ושלישית ביום שני הבא.