לאחר החלטת בג"צ - ראשי הקואליציה מגיבים בזעם: "לא נקבל זאת"

לאחר שבג"ץ הכריע כי ידון בעתירות נגד ראש הממשלה נתניהו, מגיבים ראשי מפלגות הקואליציה ומאשימים את דן חלוץ: "קבוצה פוליטית קיצונית". על החלטת השופטת רות רונן כתבו: "אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/07/23 19:41 כד בתמוז התשפג

לאחר החלטת בג"צ - ראשי הקואליציה מגיבים בזעם: "לא נקבל זאת"
בן גביר ודרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בקואליציה מגיבים בזעם להחלטת בג"ץ לדון בעתירה נגד ראש הממשלה נתניהו ואומרים שלא יקבלו זאת. בהודעה שמפרסמים הערב (ה') ראשי מפלגות הקואליציה, הם מאשימים את הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ בניסיון הדחת ראש הממשלה ואומרים כי החלטתה של השופטת רות רונן "מזעזעת".

"לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת"

בהודעה הם כותבים: "קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס. אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה". עוד הוסיפו: "זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת".

דן חלוץ הרמטכ"ל לשעבר נואם במחאה בתל אביב

דן חלוץ, בראש רשימת העותרים. צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בראש רשימת העותרים, המונה שלושים ותשעה איש בסך הכל, הרמטכ"ל לשעברדן חלוץ. מלבדו מופיעים ברשימה גם תת אלוף במילואים חיים גופן, היזם אייל גורה, המשורר אילן שיינפלד, ועוד. יש לציין כי העתירה מבוססת על עילת הסבירות, שרק השבוע עברה בקריאה ראשונה הצעת החוק לביטולה.

"החלטה הנגועה בחוסר סבירות קיצוני"

בעתירה נכתב: "מדוע לא יורה בית המשפט הנכבד כי לאור ההפרות החוזרות ונשנות של המשיב 2 (נתניהו) את האיסורים וההגבלות החלים עליו, אשר נובעים מעצם כהונתו כנבחר ציבור תוך היותו מצוי בניגוד עניינים החריג בטיבו ועוצמתו, מנוע המשיב 2 (נתניהו) להמשיך ולמלא את תפקיד ראש הממשלה".