הרופאים ישבתו? ההסתדרות הרפואית צפויה לצאת בהודעה חריגה

לאחר שנשלח מכתב עליו חתמו עשרות רופאים ליו"ר ההסתדרות הרפואית פרופסור ציון חגי, הר"י צפויה להודיע כי אם חקיקת הרפורמה המשפטית תימשך - הרופאים יצאו לשביתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 13:03 כד בתמוז התשפג

הרופאים ישבתו? ההסתדרות הרפואית צפויה לצאת בהודעה חריגה
רופאים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, צילום: Gili Yaari /Flash90

עשרות רופאים שלחו אתמול מכתב ליו"ר הסתדרות הרופאים בישראל, פרופ' ציון חגי תחת הכותרת "התנגדות להפיכה המשטרית" בו הם קוראים לו להכריז על שביתה כללית במערכת הרפואה עד "גניזה מוחלטת של ההפיכה" כמחאה נגד הרפורמה המשפטית. בתוך כך היום (ה') ההסתדרות הרפואית צפויה להודיעה כי מערכת הבריאות תושבת אם החקיקה לא תיעצר.

"כמה ימי סבל כעת עדיפים על עידנים של רפואת עולם שלישי כמקובל במשטרים לא דמוקרטיים"

"בערב מאיים זה, בימי בין המצרים", פתחו הרופאים את מכתבם, "רופאים ורופאות חברי הר"י צופים בתדהמה ובסלידה עמוקה בשתיקת הכבשים של הארגון בשעה שהארץ משנה את פניה. כיו"ר הארגון אתה יודע היטב כי עמדת הרוב המכריע של חבריו היא שההפיכה המשטרית הקורמת עור וגידים בעוד דברים אלה נכתבים תזיק לרמת הרפואה בארץ, תפגע בציבור המטופלים ותאיין את הישגיה הכבירים של הרפואה הישראלית. באין חופש, אין חינוך רפואי, אין מנהיגות מקצועית, אין חופש התארגנות ואין רמה סבירה של רפואה.

עוד הוסיפו וכתבו כי "מעבר לכך, לא קשה לראות מה ההפיכה המשטרית מעוללת כבר עתה ללשכת עורכי הדין משעה שתוצאות הבחירות שלה לא תאמו לציפיות המשטר. מדוע תהיה הר"י מוגנת? הנרצה לפעול במדינה שבה המשטר שולט בהר"י, ממנה את המשרות, מחליט מי יהיו יושבי ראש האיגודים? ממנה מנהלי מחלקות?"