עמית סגל מציע צעד דרמטי: "אין מנוס"

הפרשן הפוליטי טוען כי אין מנוס מהגבלת מספר השרים בעקבות מה שהוא מכנה: "היעדר פעילות מיניסטריאלית אמיתית". סגל תוקף: "התוצאה היא שראיונות יומיים עתירי מלל מתלהם נחשבים בעיני השר לעבודה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/23 14:48 כג בתמוז התשפג

עמית סגל מציע צעד דרמטי: "אין מנוס"
עמית סגל, אין מנוס, צילום: Hadas Parush/Flash90

בעשור האחרון הפכו הממשלות בישראל לגדולות במיוחד, כשעל מנת להשביע את רעבונם הפוליטי של חברי הקואליציה, מוצעים להם תפקידי שר ואפילו מומצאים משרדים חדשים אליהם יוכלו להתמנות השרים. מי שיוצא נגד התהליך הזה הוא הפרשן הפוליטי עמית סגל שכותב בטוויטר: "פעם חשבתי שזה פופוליסטי, אבל אין מנוס".

"ראיונות יומיים עתירי מלל מתלהם נחשבים בעיני השר לעבודה"

סגל מסביר את גישתו הנוכחית לריבוי השרים בכך ש"הבעיה העיקרית בערימת המשרדים המומצאים היא היעדר פעילות מיניסטריאלית אמיתית". סגל ממשיך וכותב כי "התוצאה היא שראיונות יומיים עתירי מלל מתלהם בתחנות רדיו אזוריות נחשבים בעיני השר לעבודה, ובעיני הציבור נחשבים כותרת כי שר אמר אותם". סגל מסכם: "פעם חשבתי שזה פופוליסטי, אבל אין מנוס מהגבלת מספר השרים".

דודי אמסלם.

דודי אמסלם, האחרון שהצטרף לממשלה. צילום: Miriam Alster/FLASH90

בממשלת נתניהו הראשונה כיהנו 18 שרים בלבד

כך לדוגמה בממשלת נתניהו הראשונה שהושבעה בשנת 1996 היו חברים רק 18 שרים, בממשלה הנוכחית מכהנים 34 שרים בדומה לממשלת נתניהו- גנץ, אלא שהיא הייתה ממשלת אחדות רחבה בהרבה. בממשלה הקודמת כיהנו 28 שרים.