השר עמיחי אליהו מתנצל: "הייתי לפני הקפה של הבוקר"

לאחר שדבריו על נגיד בנק ישראל עוררו סערה, השר אליהו מתנצל על האמירות אך לא על מהות הדברים: " זה כואב לי שאנחנו לא מצליחים לממש מדיניות" | שר האוצר וראש הממשלה גינו את דבריו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 12:33 כט בסיון התשפג

השר עמיחי אליהו מתנצל: "הייתי לפני הקפה של הבוקר"
השר עמיחי אליהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר המורשת עמיחי אליהו עורר הבוקר (א') סערה לאחר שתקף בחריפות את נגיד בנק ישראל ואמר כי הנגיד "פוגע בכלכלה של המדינה. היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. פרא אדם", מתנצל השר על תוכן הדברים אך לא על המהות. בראיון ל"רשת ב" אמר: "הסגנון - לא היה ראוי ואני מתנצל עליו. הייתי לפני הקפה של הבוקר".

מתנצל על הסגנון

"הסגנון - לא היה ראוי ואני מתנצל עליו. הייתי לפני הקפה של הבוקר" הסביר השר, "זה כואב לי שאנחנו לא מצליחים לממש מדיניות, ללכת לדבר בעולם נגד המדיניות הפוליטית בישראל, פקידים נגד נבחרי ציבור זו אנטי דמוקרטיה".

השר סמוטריץ ונגיב בנק ישראל

השר סמוטריץ ונגיד בנק ישראל, השר אליהו מתנצל. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו וסמוטריץ' גינו

כאמור הבוקר גינו ראש הממשלה ושר האוצר את הדברים של השר. נתניהו צייץ: "אני מגנה בתוקף את דבריו של השר עמיחי אליהו נגד נגיד בנק ישראל, משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל". שר האוצר סמוטריץ' הוסיף : "ההתבטאות כלפי הנגיד היא לא ראויה ואין לה מקום. גם אם יש ביקורת לגיטימית חשוב שהיא תהיה עניינית ומכבדת. כשר האוצר אני נותן גיבוי מלא לנגיד להמשיך לפעול ולבצע את עבודתו המקצועית בניהול המדיניות המוניטרית מתוך עצמאות מוחלטת לטובת כלכלת ישראל" כתב.