"סולם ערכים פרוגרסיבי קיצוני": לוין תוקף את פסיקת בג"ץ

לאחר שבג"ץ פסל את ההסדר בחוק העובדים הזרים תוך שהוא משתמש בעילת המידתיות, תוקף שר המשפטים ואומר כי מדובר ב"פסק דין נוסף שמעודד הגירה בלתי חוקית לישראל" | פורום קהלת: "השפעה דרמטית על אופיה העתידי של ישראל כמדינת לאום יהודית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/07/23 14:05 כג בתמוז התשפג

"סולם ערכים פרוגרסיבי קיצוני": לוין תוקף את פסיקת בג"ץ
לוין, תוקף את פסיקת בג"ץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהבוקר (ד') פסק הרכב בג"ץ בדעת רוב הסדר בחוק העובדים הזרים, המערכת הפוליטית מגיבה ובקואליציה תוקפים את ההחלטה. שר המשפטים לוין אמר לאחר פרסום הכרעת בג"ץ כי "אם למישהו היה ספק מדוע דרושה רפורמה עמוקה במערכת המשפט, הוא קיבל היום שוב את התשובה בפסק דין נוסף שמעודד הגירה בלתי חוקית לישראל תוך פגיעה בהרכב הדמוגרפי ובזהות היהודית של המדינה" אמר לוין.

"אור ירוק לעשרות אלפי עובדים זרים להפר את תנאי הרישיון"

הוא הוסיף: "פסק הדין נותן אור ירוק לעשרות אלפי עובדים זרים להפר את תנאי הרישיון שלהם ולהישאר בארץ באין מפריע בניגוד לחוק. פסק הדין משקף סולם ערכים פרוגרסיבי קיצוני, לפיו עובדים זרים הנשארים בארץ בניגוד להתחייבותם ובניגוד לחוק עדיפים על פני שמירת זהותה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ושמירת אופייה ככזאת".

בית המשפט העליון

בית המשפט העליון, תחת מתקפה. צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד אמר כי "החוק לא פגע באף זכות של אף עובד זר, פרט לאלה ששומרים על החוק" ויו"ר מפלגת נעם אבי מעוז הוסיף: "בג"ץ כמו בג"ץ, אף פעם לא מאכזב. הדהירה אל עבר הכרזתה של מדינת ישראל כ'מדינת כל אזרחיה' - מבית מדרשו של אהרון ברק - נמשכת".

בפורום קהלת ציטטו את השופט סולברג

הביקורת חצתה את גבולות המערכת הפוליטית ובפורום קהלת הגיבו ואמרו כי בית המשפט איננו נושא באחריות ובסמכות לנהל את מדיניות ההגירה לישראל, אך מבטל חקיקה ראשית של הכנסת, תוך השפעה דרמטית על אופיה העתידי של ישראל כמדינת לאום יהודית".

משה קופל, יו"ר פורום קהלת

משה קופל, יו"ר פורום קהלת, בפורום תוקפים את בג"ץ צילום: Hadas Parush/Flash90

בפורום הדגישו את דעת המיעוט של השופט סולברג וכתבו: "כפי שכתב השופט סולברג בדעת מיעוט, אין בעניין זה אפילו פגיעה בזכויות אדם. עובד זר שעוזב בזמן על פי חוק לא יפגע כלכלית, אך כעת יש לו תמריץ להישאר עוד: עבריין שיישאר בארץ יצא נשכר והכנסת תאבד עוד כלי נגד הגירה לא חוקית".