בכיר בממשלה במתקפה על היועמ"שית: מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה

לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה שיתפה מכתב שמאשר את ההפגנות בנתב"ג והמשטרה פרסמה הנחיות לקראת המחאה, גורם בכיר בממשלה תוקף: " קובעת סטנדרט חדש לפיו הפגנות לתמיכה בעמדתה האישית גוברות על חופש התנועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 14:05 כב בתמוז התשפג

בכיר בממשלה במתקפה על היועמ"שית: מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה
גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במכתב שיצא היום (ג') מטעמה של היעמ"שית שהכשיר את ההפגנות בנתב"ג: "נתב"ג הוא מרחב ציבורי - במקומות שבהם יש גישה לכל אחד מהציבור - ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה", נכתב בו. 

"מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני"

בתוך כך, גורם בכיר בממשלה תקף: "חוות הדעת של הייעוץ המשפטי מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני", עוד זעם: "היא קובעת סטנדרט חדש לפיו הפגנות לתמיכה בעמדתה האישית גוברות על חופש התנועה מהארץ ואליה, תוך פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת במאות אלפי משפחות ששילמו במיטב כספן עבור חופשה שחיכו לה זמן רב".

מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון אישר בחתימתו את התנאים לקיום המחאה בנתב"ג הצפויה היום. במסגרת התנאים, מיקום המחאות נקבע על ידי מנהל רשות שדות התעופה ויהיה באזור טרמינל 1. ביניהם: חל איסור על כניסה לשטח האווירי, חל איסור נסיעה על ציר החירום אשר יוקצה לנסיעת רכבי חירום והצלה בלבד, חל איסור על חסימת צירי תנועה, חל איסור על חסימת שערי הכניסה לנתב"ג.