עמית סגל חשף מסמך מלפני 3 שנים, ותקף את היועמ"שית ופרקליט המדינה

העיתונאי הסרוג שיתף ציוץ בו חשף מסמך מטעם פרקליט המדינה מלפני כ- 3 שנים, הכולל הנחיות מחמירות ביחס למחאות מול בתיהם של אנשי ציבור וחסימות כבישים | "עמית איסמן וגלי בהרב מיארה הם פעילים פוליטיים במסווה משפטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 11:09 כב בתמוז התשפג

עמית סגל חשף מסמך מלפני 3 שנים, ותקף את היועמ"שית ופרקליט המדינה
עמית סגל, חושף את מאחורי הקלעים של המבצע, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

על רקע המחאות של מתנגדי הרפורמה וחסימות הכבישים היום (ג') תחת הכותרת "יום השיבוש", העיתונאי עמית סגל חשף מסמך מטעם פרקליט המדינה מאוגוסט 2020, ובו הנחיות למשטרה בנוגע להפגנות מול בתיהם של אישי ציבור וחסימות כבישים.

סגל שיתף בטוויטר ציוץ, בו טען: "עמית איסמן וגלי בהרב מיארה הם פעילים פוליטיים במסווה משפטי. מפרים מדי יום ומדי שעה את ההנחיות המפורשות ביותר של פרקליט המדינה, כדי לא להפריע למחאה שבה הם תומכים ואותה הם מקדמים תוך שימוש לרעה בתפקידם".

בין השאר נכתב במסמך ששיתף סגל כי, "בפסיקה עקבית של בית המשפט העליון נקבע באופן עקרוני, כי כאשר קיימת חלופה אפקטיבית של קיום הפגנה או משמרת מחאה ליד משרדו של איש הציבור, אין להתיר הפגנה או משמרת מחאה ליד מעונו הפרטי".

"חסימה מכוונת ומתמשכת של ציר תנועה ראשי, נסיבה המצדיקה הגשת כתב אישום"

עוד נכתב: "על כן, קיום הפגנה מחוץ לביתו של עובד ציבור או נבחר ציבור ללא רישיון ו/או בניגוד  להוראות המשטרה יכול להוות נסיבה מחמירה המצדיקה העמדה לדין", בנוסף נכתב כי אופי ההפגנה גם צריך להילקח בחשבון - ובמידה ומדובר במחאות חוזרות ונשנות או כוללים מילים בוטות והטרדות, "ניתן לשקול העמדה לדין גם בגין ביצוע עבירת התקהלות אסורה, כשלעצמה". 

ביחס להפגנות בכבישים, צויין במסמך: "חסימה מכוונת ומתמשכת ל ציר תנועה ראשי יכול להוות נסיבה מחמירה המצדיקה הגשת כתב אישום בגין התקהלות אסורה כשלעצמה, ובוודאי אם נלויית לכך עבירה נוספת".