מרב מיכאלי: "זאת מלחמת העצמאות השנייה שלנו"

יו"ר מפלגת העבודה קראה לראשי המשק בשידור חי להצטרף לשביתה מחר: "הפגיעה בכלכלה משמעותית אז מה יש לכם להפסיד ומה יש לפחד?" | על הציטוטים מישיבת הממשלה: "אם חלילה יעלה על דעת הממשלה לפטר את היועמ"שית זו תהיה הכרזת מלחמה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/07/23 08:40 כא בתמוז התשפג

מרב מיכאלי: "זאת מלחמת העצמאות השנייה שלנו"
חה"כ מרב מיכאלי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הדיון שהתקיים אתמול במשרד ראש הממשלה התקיים אתמול ובו דרישה מצד השרים כלפי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מידע והסברים על התנהלות גורמי האכיפה נגד המפגינים שמתנגדים לרפורמה המשפטית - ממשיכה לעורר הדים. יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, הגיבה הבוקר (ב') לדברים ואמרה כי פיטורי היועמ"שית יהיו הכרזת מלחמה.

"המחאה תהיה חייבת להחריף מאוד בשביל לשמור על מדינת ישראל"

מיכאלי התייחסה לדברים בריאיון שנערך עמה ב-103FM. על הציטוטים שהוצאו מהישיבה ופורסמו בכל התקשורת, אמרה: "היחס ליועמ"שית מוכיח בדיוק את מה שהמחאה אומרת, זה הולם משטרים אפלים. אני מקווה שברור לממשלה הזו שאם חלילה יעלה על דעתה לפטר את היועמ"שית זו תהיה מצדה הכרזת מלחמה על מדינת ישראל והחברה הישראלית, ירעדו אמות הסיפים".

מיכאלי הסבירה כי במצב כזה "המחאה תהיה חייבת להחריף מאוד בשביל לשמור על מדינת ישראל. אנחנו במאבק על חייה של המדינה, מאבק של להיות או לחדול. האיום הזה מעיד עד כמה המחאה הכרחית כדי לשמור על הדמוקרטיה במדינת ישראל".

היועמ"שית, מתנגדת להחלטה

היועמ"שית בהרב מיארה |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני קוראת לראשי המשק וראשי החברות הגדולות להצטרך לשביתה"

יו"ר העבודה אמרה כי הפגיעה בחופש התנועה היא חלק מהמחאה: "המחאה היא מאוד מנומסת והיא האלטרנטיבה היחידה שיכולה לעצור את החקיקה. אני תמיד מתנגדת לאלימות אבל המחאה חייבת להתרחב, וכמו שאמרה היועמ"שית אתמול, אין מחאה בלי הפרות סדר כמו חסימת כביש או חסימת נתב"ג. כל פגיעה בחופש התנועה עכשיו נועדה להציל אותנו". 

לשאלה לכוונתה בהכרזת מלחמה, השיבה: "אני לא מנהלת את המחאה. אני קוראת לראשי המשק וראשי החברות הגדולות להצטרך לשביתה מחר. הפגיעה בכלכלה משמעותית אז מה יש לכם להפסיד ומה יש לפחד? כל מי שמדינת ישראל יקרה לו, צריך להצטרף לשיבושים, לשביתה ולמחאה. מההתחלה אמרתי שזאת מלחמת העצמאות השנייה שלנו".