סמוטריץ' מחרים את היועמ"שית: "קרקס - להמשיך לחוקק בכל הכוח"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית לא השתתף בישיבה מיוחדת עם היועצת המשפטית לממשלה בנושא מדיניות האכיפה בהפגנות: "זה לא הזמן לדיבורים, זה זמן למעשים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/07/23 12:03 כ בתמוז התשפג

סמוטריץ' מחרים את היועמ"שית: "קרקס - להמשיך לחוקק בכל הכוח"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרי הממשלה התכנסו הבוקר (א') לישיבה מיוחדת עם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ומפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בנושא מדיניות האכיפה בהפגנות ובפעולות מחאה נגד שרים וחברי כנסת.. בתוך כך, שר הואצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הודיע לפני הישיבה כי לא ישתתף בדיון עם היועמ"שית.

"אין לי שום כוונה להיות חלק בישיבת הממשלה" אמר סמוטריץ', "קרקס עם היועצת המשפטית לממשלה, היא בניגוד עניינים מוחלט. המפגינים מפגינים למענה ולמען שימור הכוח המשחית שהיא וחבריה צברו לאורך השנים. בעיניי, זה לא הזמן לדיבורים זה זמן למעשים. התשובה הטובה ביותר למדיניות הצבועה של מערכות אכיפת החוק בחודשים האחרונים סביב מחאת הפריוולגים זה להמשיך לחוקק בכל הכוח".

נתניהו ליועמ"שית: "לא יכול להיות שיש מדיניות אכיפה כלפי צד אחד"

בפתח הישיבה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו פנה ליועמ"שית וביקש לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות החוק בהפגנות. "הממשלה מבקשת לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות חוק שפוגעות בזכויות היסוד של מיליוני אזרחים. הפרות אלו מתבטאות בחסימה עורקי תחבורה ראשיים במדינה, שיבוש נמל התעופה קריאה לאי תשלום מיסים להטרדת אישי ציבור וסביבתם קריאות להמרדה, ארגון סרבנות להשבית יחידות שלמות בצבא", אמר נתניהו ליועמ"שית.

נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון

נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון צילום: Amit Shabi/POOL

לדבריו, מדיניות אכיפה בררנית היא "פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובשלטון החוק". "הציבור צריך לקבל מענה לשאלה מהי מדיניות האכיפה והאם זוהי מדיניות אחידה. במדינה דמוקרטית לא ייתכן מצב שבו יש מדיניות אכיפה אחת כלפי ציבור מסוים ומדיניות אכיפה שנייה כלפי ציבור אחר. אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק. על כן ביקשנו מהיועצת המשפטית דיווח לממשלה בנושא זה".