בשורה להתיישבות: החוק של ח"כ יעקב אשר מתקדם

בשורה להתיישבות: מנגנון צדק חלוקתי יורחב גם לרשויות מעבר לקו הירוק. המטרה של החוק של ח"כ יעקב אשר: לסייע לרשויות מקומיות שאין בשטחן אזורי מסחר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/07/23 10:38 יז בתמוז התשפג

בשורה להתיישבות: החוק של ח"כ יעקב אשר מתקדם
יהודה ושומרון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מליאת הכנסת אישרה אמש (ד') בקריאה טרומית חוק של ח"כ יעקב אשר, שיאפשר חלוקת משאבי ארנונה של רשויות שאין בתחומן מגורים עם רשויות סמוכות שחסרות אזורי מסחר, גם ביישובים שמעבר לקו הירוק שכיום החוק לא חל עליהן.

צדק חלוקתי הוא מנגנון לחלוקה צודקת יותר של משאבי ארנונת מסחר בין רשויות. בסמכותו של שר הפנים, בהסכמת שר האוצר ולאחר עיון בתסקיר ועדת חקירה שמונתה לעניין זה,  לקבוע בצו כי מועצה מקומית שיש בה רק אזור תעשיה או מסחר, ההכנסות שלה מארנונה והיטלים נוספים יחולקו גם עם רשויות מקומיות אחרות הסמוכות לה.

דורש להכשיר את החשמל

דורש להכשיר את החשמל צילום: דוברות ח"כ אשר

המטרה היא לסייע לרשויות מקומיות שאין בשטחן אזורי מסחר, תעשייה או תעסוקה, המהווים חלק חשוב מהכנסות של רשות מקומית. אלא שהחוק החשוב הזה לא חל על ערים ויישובים מעבר לקו הירוק שפועלים מכח צווים ותקנות של אלוף בצבא. 

הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר שאושרה אמש בקריאה טרומית, מבקשת לתקן את המצב המעוות הקיים ולקבוע כי אפשר יהיה להחליט על חלוקת הכנסות גם אם הרשויות המקומיות הסמוכות לרשות המקומית שבתחומה נמצא אזור המסחר נמצאות באזור יהודה ושומרון.