רוטמן הודיע: ההצבעה על ביטול עילת הסבירות - עוד השבוע

יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן הודיע כי בכוונתו להצביע עוד השבוע על ביטול עילת הסבירות לשרים וחברי כנסת לקריאה ראשונה | באופוזיציה קראו לבטל את הדיונים בוועדה בשל המבצע הצבאי

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/07/23 15:25 יד בתמוז התשפג

רוטמן הודיע: ההצבעה על ביטול עילת הסבירות - עוד השבוע
שמחה רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשיכים בחקיקה: עד סוף החודש מתכוונים ראשי הקואליציה לסיים ולחוקק את צמצום עילת הסבירות, המאפשרת לבית המשפט לבטל החלטות של נבחרי ציבור. בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן הודיע היום (ב') כי בכוונתו להצביע עוד השבוע על ביטול עילת הסבירות לשרים וחברי כנסת לקריאה ראשונה.

רוטמן הקריא את הנוסח המקורי של ההצעה כפי שהוצג בתחילת הדיונים. "אני מאוד מקווה שנצביע על הנוסח הזה השבוע. אצטרף לכל מי שמצטער על החקיקה. הלוואי שהיה לנו בית המשפט שלא צריך להגבילו כי הוא משתמש בחוסר סבירות רק כשהיא קיצונית אבל זה לא כך".

באופוזיציה קראו לבטל את הדיונים בוועדה בשל המבצע הצבאי

קודם לכן, חבר הכנסת קרא גלעד קריב לבטל את הדיונים בשל המבצע הצבאי בג'נין. "חבר הכנסת רוטמן, כשיש מבצע צבאי רחב היקף - לא ממשיכים עם חקיקה שקורעת את העם. אנא ממך, הודע שאתה מבטל את דיוני עילת הסבירות כל עוד המבצע בג׳נין ממשיך. שים את מדינת ישראל וחייליה לפני מהלכי החקיקה הקיצוניים שלך ושל יריב לוין".

וועדת חוקה, אושרו שני הסעיפים

וועדת חוקה, אושרו שני הסעיפים צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בעקבות הודעתו של רוטמן, ראשי מחאת המילואימניקים תקפו. "רוטמן ולוין חטפו את המדינה ופועלים כדי לפרק את הדמוקרטיה תחת עלטת הקרב. הם אולי בזים ללוחמים ששומרים על ביטחון ישראל ברגע זה, אבל המחאה העירנית והנחושה תשמור על הדמוקרטיה הישראלית גם בעת ביטחונית מתוחה".