שנתיים להסכם אביתר - גם ממשלת הימין לא מאשרת את הקמת הישיבה

לפני שנתיים פונה היישוב אביתר ונחתם הסככם עם התושבים כי במקום תוקם ישיבה, אבל גם ממשלת הימין לא מסדירה את המקום, למרות ההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/07/23 17:21 יג בתמוז התשפג

שנתיים להסכם אביתר - גם ממשלת הימין לא מאשרת את הקמת הישיבה
אביתר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

אלו היו הימים הראשונים של ממשלת בנט, והיישוב אביתר החדש שהוקם בימי ממשלת המעבר של נתניהו עשה לראש הממשלה הצעיר צרות. אחרי דין ודברים ארוך בין נציגי הממשלה לנציגי המתיישבים באביתר, הוחלט כי היישוב יפונה, אבל אחרי סקר קרקע תוקם בו ישיבה בתמיכת הממשלה. אבל הסכמים לחוד ומציאות לחוד, במשך שנה וחצי של כהונתה, ממשלת בנט לא אישרה את הקמת הישיבה באביתר. 

שנה וחצי אחר כך, הוקמה ממשלה חדשה בישראל, ימין על מלא, והיישוב אביתר לא ניפקד מההסכמים הקואליציוניים של הממשלה, שם נכתב שהממשלה תפעל להסדרת הישיבה במקום לאלתר. אבל חצי שנה אחרי שהושבעה הממשלה שכוללת את בן גביר וסמוטריץ' עדיין לא הסדירה את המקום. 

אביתר |

אביתר | צילום: כיפה

סמוטריץ' לפני חצי שנה: "זה יקרה בקרוב מאוד"

נזכיר כי לפני חצי שנה אמר שר האוצר סמוטריץ' לחדשות כיפה על מימוש הסכם אביתר: "אני עובד על זה וזה יקרה בקרוב מאוד", סמוטריץ' הוסיף: "הסכמים צריך לכבד, זה אלף בית של אמון בין ממשלה לאזרחים בכלל. ויש לא מעט הסכמים שהממשלה הקודמת חתמה עליהם ואנחנו מחוייבים להם".

לפני חמישה חודשים הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאביתר ואמר: "צריך להפסיק את מדיניות ההכלה. המדינה שלנו היא זו שחייבת להילחם בטרור, לכסח את המחבלים וגם לבנות ולהקים ישובים, באביתר, ביו"ש ובמדינת ישראל כולה".



אבל למרות הדרישה של בן גביר, ממשלת הימין מתקשה משום מה לאשר את הישיבה באביתר, למרות שבזמן שהיו באופוזיציה הם דרשו את הקמת הישיבה בלי הפסקה. בתנועת נחלה ימשיכו לחכות לאישור הישיבה, גם אחרי שנתיים.