החליטו לאפשר: נתניהו וגלנט ידעו על הכוונה לעלות לאביתר

בתגובה לפיגוע סמוך לעלי בו נרצחו 4 בני אדם, תושבי אביתר עלו מחדש ליישוב. כעת נחשף כי גלנט ונתניהו היו מודעים להחלטה ונועדו בנושא, ואף הורו לצה"ל שלא לפנותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 21:49 ב בתמוז התשפג

החליטו לאפשר: נתניהו וגלנט ידעו על הכוונה לעלות לאביתר
אביתר | , צילום: כיפה

אחרי הערכת המצב הביטחונית בעקבות הפיגוע הרצחני ליד עלי, נתניהו כינס דיון מצומצם עם השרים דרמר וגלנט, על מנת לדון באפשרות שמתיישבים יעלו בשנית לאביתר בתגובה לפיגוע, כך חשפה מוריה אסרף וולברג. יש לציין כי מוקדם יותר סמוטריץ' הציג לנתניהו את הדרישה הזו, לצד קידום יחידות דיור בעלי. לפיכך, הבוקר (ד') הצבא הונחה על ידי הדרג המדיני להניח למתיישבים לשהות ביישוב ולא לפנותם. 

נזכיר כי מיד לאחר שהסתיימו הלוויות ארבעת נרצחי הפיגוע אתמול, לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו על קידום מיידי של תכנון כ-1,000 יחידות דיור חדשות בצמוד למקום הפיגוע הקטלני. סמוטריץ' הסביר כי ההחלטה התקבלה בעצת ראש מועצה אזורית בנימין, ישראל גנץ: "התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בעוצמה ולבנות את ארצנו". 

אביתר

אביתר צילום: Sraya Diamant/Flash90

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, מסר בתגובה: "ידעו כל מבקשי רעתנו, אנחנו כאן כדי להישאר. אנחנו מברכים את ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ושר האוצר סמוטריץ' על תשובה ציונית ראויה. שום טרור לא יכניע אותנו, נמשיך לחיות ולצמוח בארץ אבותינו".