"גזענית ומסיתה": הקריקטורה שהדליקה את מיקי זוהר

קריקטורה שפורסמה בעיתון "מעריב" תוקפת את בחירתו של השר מיקי זוהר בנווה דרומי וגדי טאוב לוועד הנאמנים של פרסי הספרות. בקריקטורה נראה זוהר מגייס חברים לוועדה בין אוהדי בית"ר ירושלים שמוצגים באופן סטריאוטיפי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/23 14:40 יג בתמוז התשפג

"גזענית ומסיתה": הקריקטורה שהדליקה את מיקי זוהר
מיקי זוהר, מגיב לקריקטורה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

קריקטורה שפורסמה היום (א') בעיתון "מעריב", הצליחה לעצבן את שר התרבות והספורט מיקי זוהר. הקריקטורה לועגת לבחירתו של זוהר בסופרים נווה דרומי וגדי טאוב  לוועד הנאמנים של פרסי הספרות, בחירה שגררה עימה ביקורות רבות עקב שיוכם של השניים לתומכיו המובהקים של נתניהו יחד עם העובדה שדרומי אמנם כתבה ספר, אך היה ספר עיון ולא ספר עלילתי. על בני ציפר, שנבחר גם הוא לוועד, נאסר מטעם מעסיקו, עיתון "הארץ" לקחת חלק בוועד.

אוהדי בית"ר ירושלים מוצגים בצורה סטריאוטיפית וגזענית

בקריקטורה נראה השר זוהר מחפש חברים חדשים לוועד בין אוהדי בית"ר ירושלים שמוצגים  בקריקטורה בצורה סטריאוטיפית וגזענית. השר זוהר תקף את הקריקטורה בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "ככה ייעשה למי שיעז לגוון את עולם הספרות בישראל בסופרים מצוינים שאבוי לנו על כך שהם מחזיקים באידאולוגיה שרוב העם מאמין בה".

השר הוסיף: "אף קריקטורה, גזענית ומסיתה ככל שתהיה, לא תמנע מאיתנו מלממש את המדיניות שלנו. כן, אנחנו כאן כדי למשול. בלי להתנצל". זוהר הוסיף את הקריקטורה וכתב: "בתמונה: קריקטורה גזענית שפורסמה במעריב".