פרסום ראשון מסתמן: לוין יסכים להצעת נתניהו - הרפורמה המשפטית תצומצם משמעותית

שעות אחרי הודאת נתניהו כי הרפורמה המשפטית תקודם באופן מצומצם ביותר, בכירים בליכוד אומרים ל"חדשות כיפה" כי להערכתם לוין יקבל את הצעת נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/06/23 13:53 י בתמוז התשפג

מסתמן: לוין יסכים להצעת נתניהו - הרפורמה המשפטית תצומצם משמעותית
לוין עם נתניהו, צילום: כיפה

סערה פוליטית בעקבות הראיון של ראש הממשלה נתניהו: הבוקר (ה') הודה נתניהו כי פסקת ההתגברות לא תחוקק על ידי ממשלת הימין וכי הוועדה לבחירת שופטים לא תכלול רוב לקואליציה כפי שהבטיחו לא פעם נתניהו ובכירי ממשלתו. 

לוין יקבל את הצעת נתניהו

עם זאת, בכירים בליכוד ששוחחו עם "חדשות כיפה" מעריכים כי שר המשפטים יריב לוין יקבל את הצעת נתניהו לוועדה לבחירת שופטים כך שיהיה שוויון הקואליציה לאופוזיציה. כמו כן, יסכים לוין שלא לחוקק את פסקת ההתגברות.

בכיר בליכוד: "נתניהו התקפל, הליכוד לא"

בכיר אחר בליכוד אמר ל"חדשות כיפה": "נתניהו התקפל, הליכוד לא. אין שום זכות קיום לממשלה בלי תיקון אמיתי של מערכת המשפט. הקואליציה תאלץ את נתניהו לאזור אומץ וללכת לחקיקה עם פסקת התגברות כפי שרוצים רוב אזרחי ישראל שבחרו בממשלה הזו".

בן גביר, נפרד משבתאי

בן גביר- מתקפה חריפה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מוקדם יותר היום השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הביע את התנגדותו להחלטתו של נתניהו: "כניעה לשורפי איילון ולקוראים למרי אזרחי היא ניצחון לאלימות והפסד לישראל" אמר בן גביר, "נבחרנו כדי להביא משילות ושינוי, הרפורמה היא אבן יסוד בהבטחה הזו. שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, פסקת התגברות וצמצום סמכות היועמ"שים הכרחיים. כניעה שתוביל לחיזוק שלטון היועמ"שים, שלא מאפשר לנבחרי הציבור לשלוט".