בכיר בקואליציה נגד נתניהו: "פשוט התקפלות, הרפורמה מתה"

בעקבות הראיון בו נתניהו הודיע כי פסקת ההתגברות ירדה מהפרק, גורם בכיר בקואליציה יצא בביקורת חריפה: "לא לילד הזה פיללנו" | ישראל כ"ץ: "אני מניח שהוא מעריך שזה הדבר שהטריד הכי הרבה גורמים שונים בארה"ב"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/06/23 10:12 י בתמוז התשפג

בכיר בקואליציה נגד נתניהו: "פשוט התקפלות, הרפורמה מתה"
נתניהו, ממשיכים לדשדש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ה') בריאיון מקיף לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי פסקת ההתגברות לא תהיה חלק מהרפורמה המשפטית אך הבהיר כי הוא מחדש את הניסיון לקדם את התכנית כולה. בתוך כך, גורם בכיר בקואליציה ביקר בחריפות את החלטתו של נתניהו ואמר כי מדובר בהתקפלות.

"לא לילד הזה פיללנו" אמר הבכיר, "אחרי כל הדיבורים על רפורמה והתקוות הגדולות של הימין אם בסוף כל הסיפור הוא שינוי עילת הסבירות וגם זה מרוכך אז המתנגדים ניצחו והרפורמה הופכת לאות מתה. הבטחנו פסקת התגברות, שינוי במינוי שופטים, יועמ"שים, אלה הדברים הכי חשובים ובסוף יוצאים עם פחות ממה שהשמאל הסכים לתת בבית הנשיא. פשוט התקפלות".

ישראל כ"ץ: "הנושא שהכי מטריד את האמריקנים הוא פסקת ההתגברות"

בראיון לאתר ynet, שר האנרגיה ישראל כץ ניסה להסביר את ההיגיון מאחורי דברי נתניהו. "אני מניח שהדבר שהכי הטריד את האמריקנים היה נושא פסקת ההתגברות, שכביכול אפשר ברוב רגיל לבטל את החלטות בית המשפט. לליכוד יש מחויבות לשינויים במערכת המשפט, הוא לא יכול לוותר על הרפורמה".

ישראל כ"ץ

ישראל כ"ץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת, טלי גוטליב מהליכוד הגיבה לראיון של נתניהו ואמרה כי עדיף לוותר על הרפורמה.  "מלכתחילה סברתי שלבג"ץ אין סמכות לבטל חוקים, ופסקת התגברות רק הייתה מקנה לו סמכות שכזו. סברתי ממילא שאין לחוקק את פסקת ההתגברות. מכל מקום, רה"מ עצר את הרפורמה של לוין ונותר ממנה זרזיף כה קטן עד כדי מבוכה. רפורמה או שאריות ממנה - כבר עדיף כלום".