ועדת האתיקה דחתה את הטענות נגד רוטמן

חברי כנסת מהאופוזיציה בהובלת עופר כסיף טענו לפני מספר חודשים כי צעדיו של רוטמן לא עמדו בכללי הוועדה, ופנו לוועדת האתיקה | התשובה הגיעה היום: "הגם שהוועדה מצאה טעם לפגם בהתנהלות בחלק מהמקרים, היא לא מצאה לנכון לקבוע שרוטמן ביצע הפרה אתית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/06/23 17:19 ט בתמוז התשפג

ועדת האתיקה דחתה את הטענות נגד רוטמן
יו"ר ועדת החוקה רוטמן | , צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

בחודש פברואר האחרון החליטו מספר חברי אופוזיציה להוביל מהלך נגד יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, שנוהג להוציא חברי אופוזיציה מדיונים בוועדה בראשותו, בשל התנהגות שאינה הולמת. חברי כנסת בהובלת עופר כסיף טענו כי צעדיו של רוטמן לא עמדו בכללי הוועדה והם פנו לוועדת האתיקה. היום (ד') נדחו התלונות נגד רוטמן.

"באם יוגשו קובלנות נוספות בעניין זה שיתבררו כנכונות, הוועדה תידרש לנושא בשנית"

בהחלטת הוועדה נכתב כי תפקיד יושב ראש ועדה מחייב התנהלות אחראית וממלכתית, באחידות ובשוויוניות כלפי חברך הכנסת. "בדומה על יושב ראש הוועדה להימנע מניצול מעמדו וכך צורך, ולשמור גם על זכויותיהם של חברי הכנסת מהאופוזיציה או אלה שעמדתם שונה משלו. הדברים צריכים לבוא לידי ביטוי בסדרי הדיון, זמן הדיבור הניתן לכל דובר, קביעת לוחות הזמנים ובהיבטים נוספים".

עוד נכתב כי אמנם וועדה מצאה טעם לפגם בהתנהלותו של רוטמן בחלק מהמקרים, אלא שהיא לא מצאה לנכון לקבוע שחבר הכנסת רוטמן ביצע הפרה אתית. "זאת בהתחשב במורכבות הדיונים, המחלוקת הציבורית הרחבה שהתבטאה גם בישיבות עצמן וההתנהלות של חלק מחברי הועדה. יחד עם זאת מבקשת הוועדה מחבר הכנסת רוטמן לקחת לתשומת ליבו את הטענות שהושמעו כלפיו ומודיעה כי באם יוגשו קובלנות נוספות בעניין זה שיתבררו כנכונות, הוועדה תידרש לנושא בשנית ותתייחס לכך בכובד ראש". 

חברת הכנסת דבי ביטון מוצאת מוועדת החוקה