הח"כית מיש עתיד צעקה על סדרנית בכנסת: "תרגעי, מה נסגר איתך?"

דיון ועדת חוקה, חוק ומשפט התלהט היום לאחר שהיו"ר, שמחה רוטמן, ביקש להוציא את דבי ביטון, שצעקה לעברו: "אתה צריך להתבייש"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 25/06/23 14:17 ו בתמוז התשפג

הח"כית מיש עתיד צעקה על סדרנית בכנסת: "תרגעי, מה נסגר איתך?"
חברת הכנסת דבי ביטון רותחת | , צילום: צילום מסך ערוץ כנסת

ועדת החוקה התכנסה הבוקר (א') לדון במספר נושאים, כשאחד מהם עוסק בצמצום עילת הסבירות בפסיקות בג"ץ, דיון שהפך לסוער במיוחד. מספר חברי כנסת הוצאו מאולם הדיונים על ידי יו"ר הוועדה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, לאחר שהרוחות התלהטו, ביניהם חברת הכנסת מיש עתיד, דבי ביטון. 

"תרגעי, מה נסגר איתך?"

ביטון הוצאה על ידי יו"ר הוועדה שמחה רוטמן שהיה באמצע להקריא דברים שאמר יו"ר מפלגתה, יאיר לפיד, והסביר לה שהוא מוצאת מהדיון "בייחוד בגלל שאת מפריעה לחבר כנסת יאיר לפיד שאמר את הדברים שאמרתי מילה במילה". ביטון יצאה תוך שהיא צועקת לעברו של רוטמן: "אתה צריך להתבייש", ומסננת בקול רם לעבר הסדרנית: "די, די, לא בכוח, מה יש לך? אני יכולה ללכת. תרגעי, מה נסגר איתך?".

"הצעה כמעט זהה קודמה על ידי גדעון סער"

אמש הסביר רוטמן בפוסט בפייסבוק כי הצעת החוק לביטול עילת הסבירות, נכתבה על פי עקרונות שקבע שופט העליון נעם סולברג במאמר לפני מספר שנים. לדברדיו, ביטול עילת הסבירות היה גם חלק ממתווה הנשיא, חלק מההצעה של גדעון סער ועל אף שהוא לא נחתם במסמך על ידי הצדדים, הוא היה חלק מהנושאים שהיו בקונצנזוס בשיחות ההידברות על הרפורמה.

בסיכום דבריו אמש, כתב: "מדובר בהצעה מתבקשת ומתונה, עיקרה הוסכם זה מכבר על רוב גורמי האופוזיציה הנוכחית. הצעה כמעט זהה אף קודמה על ידי גדעון סער. והכי חשוב - היא לא תמנע מבית המשפט להמשיך ולבקר החלטות של דרג מקצועי או נבחר".