"רחם להשכרה": האמירה המקוממת של חברת הכנסת על הנשים החרדיות

במהלך דיון בוועדת חוקה בנוגע להצעת חוק הרבנות הראשית לישראל, התפתח דיון על מקומן של הנשים החרדיות במרחב הציבורי, חברת הכנסת דבי ביטון זרקה בהערת אגב את הביטוי הפוגעני והדבר יצר סערה | הכתב החרדי תקף: "היא מדברת על רעייתי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/06/23 11:10 ט בתמוז התשפג

"רחם להשכרה": האמירה המקוממת של חברת הכנסת על הנשים החרדיות
דבי ביטון, "רחם להשכרה", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת חוקה של הכנסת התכנסה הבוקר (ד') ודנה בחוק הרבנות הראשית, במהלך הדיון דיבר חבר הכנסת גלעד קריב על מעמדן של נשים חרדיות בציבוריות הישראלית ואמר כי בעוד "עולם התורה חי על יציאתן של נשים חרדיות לשוק העבודה, אבל חס וחלילה שתהיה חברת מועצה מקומית חרדית". חברת הכנסת דבי ביטון מיש עתיד התפרצה לדברים וזרקה בהערת אגב: "רחם להשכרה".

צפו: האמירה האומללה של חברת הכנסת צילום: ערוץ הכנסת

האמירה המקוממת של חברת הכנסת

"עולם התורה יחיה על יציאתן של נשים חרדיות לשוק העבודה אבל חס וחלילה שתהיה חברת מועצה מקומית אישה חרדית" אמר חבר הכנסת קריב בדיון וחבר הכנסת מתן כהנא הוסיף: "או במועצה דתית". עוד הוסיף קריב ואמר: "חס וחלילה שתהיה חברת כנסת חרדית, זו חבורה של גברים צבועים שהצביעות שלה נמצאת לאורך כל הדרך כבר ממתווה הכותל". בשלב זה העירה חברת הכנסת ביטון: "רחם להשכרה" ועוררה סערה.

ישי כהן, עיתונאי כיכר השבת

ישי כהן, תקף את דבי ביטון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הכתב החרדי תקף: "היא מדברת על רעייתי"

מי שהגיבו לדברים הם העיתונאים החרדים ישי כהן ויקי אדמקר. אדמקר כתב בטוויטר: "איזו אמירה מקוממת - בושה וחרפה", כהן תקף בחריפות וכתב: "מה זה? יושבת חברה בכנסת ישראל וטוענת כי הנשים החרדיות הן 'רחם להשכרה'. לא פחות. היא לא דיברה על מרב מיכאלי, היא מדברת על רעייתי וכל הנשים החרדיות האחרות. אוי לבושה שאשה כזו חברה בפרלמנט הישראלי. להקיא" כתב.

דבי ביטון: "‏אמשיך להילחם להשמיע את קולן של כלל הנשים באשר הן"

חברת הכנסת דבי ביטון הגיבה לסערה מהדברים שאמרה: "בזמן שחברי הקואליציה אומרים פעם אחר פעם שהתרומה הגדולה ביותר של נשים שהן יינשאו ויגדלו משפחה ושאין להן מקום בשירות בצה"ל, אין מקום לאמירות מנותקות כמו שמצוטטות בכותרת למעלה. ‏מי שמזלזל בנשים החרדיות הם הגברים היושבים בממשלה ובקואליציה ולא אני" 

בהמשך ביטון הסבירה את דבריה: "‏האמירה נאמרה כביקורת בציניות גדולה ובהתייחסות לדבריו של חה"כ גלעד קריב בוועדת החוקה על הצביעות והגישה השוביניסטית שמכתיבים חברי הקואליציה שלוקחים את ישראל עשרות שנים אחורה. ‏אני מצדיעה לנשים החרדיות, שקולן לא נשמע בכנסת ישראל אשר נלחמות על השוויון. ‏אמשיך להילחם להשמיע את קולן של כלל הנשים באשר הן".