בליכוד הגישו בקשה רשמית: "חקירה מיידית נגד אלשיך"

לאחר דבריו של מפכ"ל המטרה לשעבר לפיה "לא יכולנו לנחש שנתניהו לא יתפטר", בליכוד מגיבים בחריפות ודורשים פתיחת חקירה. בן גביר: "ניסה לבצע הפיכה שלטונית". אבי מעוז: "מציע לרוני אלשיך לקחת עורך דין"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/06/23 10:25 ט בתמוז התשפג

בליכוד הגישו בקשה רשמית: "חקירה מיידית נגד אלשיך"
סמוטריץ' ובן גביר, תוקפים את אלשיך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת לאחר דבריו של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך הבוקר (ד') לגלי צה"ל שאמר כי "אף אחד לא יכל לנחש שראש הממשלה נתניהו לא יתפטר". בליכוד הגיבו באופן רשמי והשר קרעי הגיש ליועמ"שית דרישה רשמית לפתוח בחקירה נגד אלשיך: "זהו סיפורה של כנופיית שלטון החוק".

הליכוד: "ההפיכה השלטונית לא פעלה כמתוכנן"

"בהודאתו המטלטלת בראיון מהבוקר חשף אלשייך שקשירת הקשר להפיכה שלטונית לא פעלה כמתוכנן" כותבים בליכוד, אלשייך הודה שהוא הניח שהגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו תגרום לו להתפטר ולליכוד להחליפו במישהו אחר. הדבר היחיד שסיכל את תכנית ההפיכה השלטונית שלו הייתה התעקשותו להילחם על חשיפת האמת" נכתב. 

המכתב ליועמ"שית

המכתב ליועמ"שית צילום: צילום מסך

המכתב ליועמ"שית: "דבריו של אלשיך מחייבים חקירה באזהרה"

במפלגה הוסיפו כי "הודאתו של אלשייך מחייבת פתיחה בחקירה נגדו ונגד והשותפים לתפירת התיקים, כדי לחשוף את המניעים שעמדו מאחורי הגשת כתב האישום נגד ראש ממשלה". השר קרעי שלח בעצמו מכתב ליועמ"שית ודרש פתיחת חקירה מיידית: "זהו סיפורה של כנופיית שלטון החוק. אלשיך, סימן את ראש הממשלה כמטרה, הקיף אותו במעגלי ראיות והאשמות בדויות, ושותפו לקליקה, היועץ המשפטי לממשלה הגיש את כתב האישום בסופו של דבר". 

רוני אלשיך

רוני אלשיך, עורר סערה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זוהי ההפיכה השלטונית האמיתית שפשוט לא הצליחה להם" כותב קרעי, "דבריו של אלשיך מחייבים חקירה באזהרה ויפה שעה אחת קודם". אבי מעוז הגיב גם כן וכתב: "מציע לרוני אלשיך לקחת עורך דין ולהתכונן למשפט שבו יואשם בהדחת ראש ממשלה מכהן ובניצול לרעה באופן מושחת את מעמדו ותפקידו".