חילי טרופר נגד ברק וגולן: "אמירותיהם מסוכנות"

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי יוצא נגד אמירותיהם של אהוד ברק ויאיר גולן וטוען כי "את המאבק על הבית, צריך לנהל עם גבולות ברורים". טרופר מעביר מסר: "דרכם של ברק וגולן מרחיקה, במקום לקרב"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/06/23 08:35 ט בתמוז התשפג

חילי טרופר נגד ברק וגולן: "אמירותיהם מסוכנות"
טרופר, יוצא נגד האמירות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 Avshalom Sassoni‎‏/Flash90 Tomer Neuberg/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת לאחר האמירות שאמר אתמול (ד') חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן שקרא למרי אזרחי גם באמצעים שאינם חוקיים. מי שמגנה את הדברים הוא חבר הכנסת חילי טרופר שאומר: "גם אני מתנגד לממשלה ולמהלכיה, אך דווקא מי שמחויב לדמוקרטיה, חייב להיות הראשון שמקבל את כללי המשחק הדמוקרטים".

"חלוק עליהם עמוקות"

"את המאבק על הבית, צריך לנהל עם גבולות ברורים, אחרת הבית המשותף יתמוטט עלינו" כותב טרופר בעמוד הפייסבוק שלו ומוסיף: "אהוד ברק ויאיר גולן הם אנשים עתירי זכויות ומפקדי צה"ל אמיצים, עם זאת, אמירותיהם מסוכנות ללכידות הפנימית של מדינת ישראל ואני חלוק עליהם עמוקות".
 
טרופר מתייחס גם לאמירותיו של אהוד ברק וכותב: "'מרי אזרחי' לדברי ברק ו'מרי רחב היקף באמצעים בלתי חוקיים' כהגדרת גולן מחמירים את הקרע הפנימי ואמורים להרתיע כל מי שהדמוקרטיה חשובה לו, ובעיקר את כל מי שרוצה שנמשיך לחיות כאן ביחד, למרות חילוקי הדעות בתוכנו".

יאיר גולן

יאיר גולן, עוד אמירה מקוממת. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"רוב מוחלט של המוחים מתנגדים לקריאות של ברק וגולן"

טרופר מוסיף: "יש בממשלה מי שמתעקש לקרוע אותנו מבפנים ושבוחר לדרוס ולבזות. כל יום מחדש יש שרים ששוברים, מגדפים וממיטים בושה על מדינת ישראל. מול הדרך המסוכנת הזו צריך להיאבק בדרך אחראית, ערכית ומחברת. זה סוד ההצלחה של המחאה. זה הסוד של מדינת ישראל".
 
"המחאה נגד המהפכה המשפטית הצליחה בין השאר משום שהייתה רחבה, ממלכתית ומאחדת. 
סביב המסרים הללו התלכדו המונים" מסכם טרופר, "אני משוכנע שרוב מוחלט של המוחים מתנגדים לקריאות של ברק וגולן. דרכם של ברק וגולן מרחיקה, במקום לקרב. מפרקת, במקום לבנות".