פרסום ראשון המהלך של אוהד טל נגד יאיר גולן: "במיידי"

חבר הכנסת מהציונות הדתית שיגר מכתב ליועמ"שית בדרישה לעצור את ח"כ לשעבר יאיר גולן, שקרא למרי אזרחי ולנקוט באמצעים בלתי חוקיים: "קורא לך להורות במיידי על זימונו של יאיר גולן לחקירה בגין קריאות קשות אלו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/06/23 15:10 ח בתמוז התשפג

המהלך של אוהד טל נגד יאיר גולן: "במיידי"
אוהד טל, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות קריאתו של יאיר גולן היום (ג') למרי אזרחי בלתי חוקי, ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית דורש לזמן לחקירה מיידית את יאיר גולן ברקע התבטאותו הבוקר הקוראת למרי אזרחי גם במחיר של מעבר על החוק. "הכאוס והיד הרפה כלפיי התבטאויות אלו, שמגיעות לידי מעשים בשטח חיבות להיעצר ולהיחקר עד תומם. קורא לך להורות במיידי על זימונו של יאיר גולן לחקירה בגין קריאות קשות אלו", אמר חבר הכנסת טל. 

צילום: ללא

"במאבק על הדמוקרטיה צריך לעשות דברים שהם לא אלימים שנמצאים בשוליים של החוק"

נזכיר כי מוקדם יותר היום, במהלך ריאיון לאסתי פרז בן עמי בתוכנית בכאן רשת ב', גולן אמר כי: "הממשלה הזו מנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית. מול הניסיונות האלה נציג התנגדות אזרחית חד משמעית ברורה, ואם נצטרף להגיע למרי רחב היקף ובלתי אלים זה מה שנעשה". 

עוד אמר גולן: "אני קורא כאן, במסגרת הסביר ובלי לנקוט באלימות, לעשות גם דברים בלתי חוקיים. במאבק על הדמוקרטיה צריך לעשות דברים שהם לא אלימים שנמצאים בשוליים של החוק - אין מנוס אלא לעשות זאת".

ח"כ יאיר גולן

ח"כ יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בליכוד יצאו גם נגד דבריו, ודרשו חקירה מיידית: "דברי ההסתה וההמרדה של יאיר גולן מחייבים פתיחה מיידית בחקירה - עוד היום. מי שמפר את החוק וקורא להפרת החוק חייב לשלם מחיר, אחרת אין משמעות לשלטון החוק".